Všeobecné

Počet príspevkov: 1756, Posledná zmena: 26.08.2015, 10:02
Vaše meno:*
Emailová notifikácia:
Názov príspevku:*
Text príspevku:*
Vyplňte prosím všetky položky označené symbolom *.
zaučtovanie DZF
(Knapiková, 17.12.2010, 11:08)
Dobrý deň
Pod aký vzor mám zaučtovať došlú zDF na PHM /LUXEMBURSKO/.Budeme si z nej žiadať vrátiť DPH.
Ďakujem
re: Aktualizácia Omegy
(Ing. Zuzana Uríková, 08.12.2010, 08:28, Reakcia na: Aktualizácia Omegy)
Dobrý deň pani Veselá,
prosím kontaktujte nás telefonicky na čísle 041/707 10 21 alebo písomne mailom na omega@kros.sk a uveďte aj Vaše IČO.
Aktualizácia Omegy
(Jana Veselá , 07.12.2010, 21:54)
Dobrý deň.
Chcela by som sa Vás opýtať, aký je poplatok pri ročnej aktualizácii za omegu.
Ďakujem.
re: internetový obchod
(Mgr. Jana Brodňanová, 07.12.2010, 08:43, Reakcia na: internetový obchod)
Dobrý deň,
programy ALFA a OMEGA nepodporujú spoluprácu so žiadnym internetovým obchodom (e-shopom). Nie je teda možné nastavenie automatického nahrávania faktúr do programov z internetu.
V programe OMEGA je možné nastaviť automatický import faktúr z textového súboru podľa nastaveného intervalu vo Windowse. Pre podrobnejšie informácie nás prosím kontaktujte na tel. č. 041/707 10 70.
internetový obchod
(Marek, 06.12.2010, 13:23)
Je možnosť prepojiť alfu alebo omegu s e-shopom? čo k tomu treba aby nahrávalo faktúry priamo do programu?
re: platobný príkaz
(Martina Kavecká, 25.11.2010, 15:11, Reakcia na: platobný príkaz )
Dobrý deň,
odpoveď bola zaslaná na Vašu e-mailovú adresu.
platobný príkaz
(lydia, 24.11.2010, 15:01)
Potreboval by som nastaviť platobný príkaz tak, ak som už z daného dokladu vystavil čiastočnú uhradu a ešte nemám nahodenú banku aby ponúkal iba tu sumu ktorú mám doplatiť. Stalo sa že som vystavili PP a uhradil, banku som nezaevidoval a za 5 dní som to dal znova uhradiť a ponúklo mi celú sumu.
re: Odolané dobropisy
(Martina Kavecká, 11.11.2010, 14:56, Reakcia na: Odolané dobropisy)
Dobrý deň,
ak máte odoslané dobropisy započítané vo výsledovke a výkaze ziskov a strát, budú zaúčtované aj v evidencii účtovných dokladov a následne zobrazené v KAE.
Predpokladám, že máte použitý filter, preto je potrebné v EUD v záložke Funkcie stlačiť tlačidlo Vyčisti. V tlačovej zostave KAE je tiež potrebné stlačiť tlačidlo Vyčisti, zadať nové kritéria a stlačiť tlačidlo Obnov.
V prípade potreby nás môžete kontaktovať aj telefonicky 041/707 10 21.
re: mzdy
(Ing. Lenka Čopáková, 11.11.2010, 13:40, Reakcia na: mzdy)
Dobrý deň,
pri výplate miezd a účtovaní odvodov cez BV odporúčame  využiť vzor "Iný výdaj" bez párovania na príslušný interný doklad. Účty 331 a 336 štandardne v programe nie sú nastavené ako saldokontné, preto ani nie je potrebné párovať tieto doklady ako saldokontné.
Odolané dobropisy
(Mária, 11.11.2010, 13:32)
Dobrý deň. Prečo sa mi nedostali odoslané dobropisy do evidencie účtovných dokladov a do KAE, keď sa mi dostali do výsledovky a do výkazu ziskov a strát. Ďakujem
mzdy
(Knapiková, 11.11.2010, 11:28)
Poprosim o pomoc pri správnom zaučtovaní čistej mzdy a odvodov.Ide mi o to, že keď idem zaučtovať platbu /cez učet/ naviem či môžem použiť vzor * iný výdaj * alebo použiť *uhrada faktur* aby som sa dostala na prislušný interný doklad a tam sa mi to odpisalo.Je vôbec potrebné odpisovať na internom doklade platbu čo sa týka mzdy a tak podobne?
Ďakujem za pomoc
re: Prechod z firmy na inu firmu
(Ing. Zuzana Uríková, 09.11.2010, 15:16, Reakcia na: Prechod z firmy na inu firmu)
Dobrý deň,
prosím kontaktujte nás s bližším popisom situácie telefonicky na čísle 041/707 10 21 alebo mailom na adrese omega@kros.sk.
Prechod z firmy na inu firmu
(Katka, 09.11.2010, 09:56)
Dobry den, chceme od 1.1.2011 zacat uctovat v Omege novu firmu, pricom stara firma (ktoru v Omege uctujeme teraz) zanikne. Ide nam iba o zmenu firmy, na ktoru je registracia u Vas vedena, bez nutnosti zakupenia multilicencie. Cize vsetky produkty, ktore teraz mame u Vas zakupene prejdu  na novu firmu. Aky je postup? Dakujem
re: Inštalácia druhej OMEGY
(Kinierová Viera, 04.11.2010, 10:34, Reakcia na: Inštalácia druhej OMEGY)
Dobrý deň pani Janigová,

vzhľadom na platné licenčné podmienky (bod 10) by sa štandardne nemalo stať, že budú na jednom počítači nainštalované dve kópie programu Omega. V prípade, že sa jedná o výnimku, pri ktorej sú dodržané aj platné licenčné podmienky, kontaktujte nás telefonicky 041/7071021, alebo mailom na  adrese omega@kros.sk.

Inštalácia druhej OMEGY
(Zuzana Janigová, 04.11.2010, 09:10)
Dobrý deň, môžem poprosiť postup pri nainštalovaný druhej OMEGY (iná firma)?

Ďakujem
re: omega a 4 uzivatelia
(Mgr. Jana Brodňanová, 02.11.2010, 09:59, Reakcia na: omega a 4 uzivatelia)
Dobrý deň,
v programe Omega je možné pracovať v sieti na jednej databáze, pričom k tomu nie je potrebná špeciálna sieťová licencia. To znamená, že ak máte počítače prepojené v sieti  a do programu Omega na každom PC pripojenú rovnakú databázu, môžu užívatelia pracovať v rôznych evidenciách (napr.fakturácia, sklad) naraz. Dôležitou podmienkou je, aby sa do databázy prihlasoval každý užívateľ pod vlastným užívateľským menom. Ohľadne podrobnejších informácií nás môžete kontaktovať na tel.č. 041/707 10 70
omega a 4 uzivatelia
(Marek Paľko, 30.10.2010, 18:57)
Zaujima ma ci je mozne aby 2 uzivatelia pracovali  sucastne na 2pc a pristupovali jeden do fakturacie a druhy na sklad? Omega ma licenciu pre 4 uzivatelov nie je to vsak sietova licencia.
Dakujem.
Dohoda o započítaní záväzkov a pohľadávok
(Jana Pavlíková, 21.10.2010, 16:22)
Chcela by som sa opytať ako naučtovať Dohodu o započítaní záväzkov a pohľadavok prijatej a vystavenej fakúry. Prosím o zaslatie presneho postupu na mail janka6805@azet.sk. Vopred Vám ďakujem za pomoc
re: Samozdanenie služieb z EU
(Ing. Martina Kokošová, 21.10.2010, 12:37, Reakcia na: Samozdanenie služieb z EU)
Dobrý deň,

prosím kontaktujte nás s bližším popisom situácie na omega@kros.sk alebo telefonicky na tel. č. 041/707 10 21.
Samozdanenie služieb z EU
(Knapiková, 21.10.2010, 10:48)
Poprosim Vás mohli by ste mi poslať podrobnejšie riešenie pretože som to tak urobila podľa vzoru 73 a mne tam vypisuje hlášky neviem si s tým rady.Čo sa týka § sedí.Faktura je na sumu
13,92 EUR.
Ďakujem
re: Samozdanenie služieb z EU
(Ing. Martina Kokošová, 20.10.2010, 13:37, Reakcia na: Samozdanenie služieb z EU)
Dobrý deň pani Knapíková,

Na samozdanenie služby z EU odporúčam použiť vzor 73. Ten Vám doplní aj typy súm aj účty DPH. Každý typ sumy je definovaný konkrétnym paragrafom a predstavuje konkrétny riadok v DP, preto odporúčam odkontrolovať, či je daný typ sumy v súlade s tým, čo potrebujete zaúčtovať.
Samozdanenie služieb z EU
(Knapiková, 20.10.2010, 11:29)
Dobrý deň
Aké účety DPH mám použiť pri samozdanení služieb z EU
Ďakujem
re: DPH uctovanie
(Ing. Lenka Čopáková, 18.10.2010, 10:27, Reakcia na: DPH uctovanie)
Dobrý deň,

pri vytváraní uzávierky DPH typu D cez menu Firma - Uzávierka - Pridaj, odporúčame zapnúť voľbu "Preúčtovať zostatky DPH". Zapnutím tejto voľby Vám program vytvorí interný doklad, v ktorom budú preúčtované zostatky DPH z jednotlivých analytík na účet 343.000. Na tomto účte potom môžete sledovať konečnú daňovú povinnosť alebo nadmerný odpočet.
Odvod dane a vrátenie nadmerného odpočtu odporúčame účtovať cez BV alebo PD oproti účtu 343.000.

DPH uctovanie
(katarina, 17.10.2010, 20:29)
Dobry den,

ako spravne zauctovat vratku nadmerneho odpoctu z DU, ked som nastavenie uctu 343 pouzila tak, ako ponukate vy /nemenila som analytiku/?? Mam uctovat na MD343019?
Doteraz som pouzivala iny program, tam bola samostatna analytika na uhradu dan. povinnosti aj na vratku nadm. odpoctu.
Ponuka program Omega po uzavierkach a spracovani DPH nejaky interny doklad, ktory sumarizuje mesacnu, resp. kvartalnu DPH?
Dakujem.
re: Platba bankovou kartou v zahraničí
(Martina Kavecká, 12.10.2010, 07:08, Reakcia na: Platba bankovou kartou v zahraničí)
Dobrý deň pani Gažíková,
predpokladám, že platobnou kartou v EUR budete platiť nejaké účty napr. v CZK. Takéto pohyby odporúčame zaúčtovať cez zID.
Tj. Nákup zaúčtujete v okruhu zahraničných interných dokladov cez pomocný účet (napr. 261). Samotný pohyb z banky cez bankový výpis v okruhu BV.