Všeobecné

Počet príspevkov: 2026, Posledná zmena: 30.06.2016, 08:29
Vaše meno:*
Emailová notifikácia:
Názov príspevku:*
Text príspevku:*
Vyplňte prosím všetky položky označené symbolom *.
re: Chyba pri platbe kartou a hotovosťou
(Bc. Roman Maslík, 27.07.2012, 14:16, Reakcia na: Chyba pri platbe kartou a hotovosťou)
Dobrý deň,

v prípade mylného zadania cez modul maloobchod je možné urobiť refundáciu, čím sa dané sumy vystornujú aj z fiskálnej pamäte a následne je potrebné vytvoriť predajku nanovo už zo správnym zadaním súm. Tlačidlo na refundáciu je umiestnené cez menu Fakturácia - Maloobchodný predaj na spodnej lište tlačidiel.

V prípade nekorektného zadania pri tlači úhrady faktúry, je v programe zapracovaná možnosť Vrátenie (storno) platby faktúry cez ECR. Danú funkciu nájdete cez Fakturácia - Odoslané faktúry - Záložka Funkcie - Ďalšie funkcie - Vrátenie (storno) platby faktúry cez ECR.

V prípade zistenia rozdielov až po dennej uzávierke nieje možné stav v registračnej pokladni upraviť.

V prípade ďalších otázok nás prosím kontaktujte telefonicky na čísle 041/707 10 21.
Chyba pri platbe kartou a hotovosťou
(Stančíková Ingrid, 26.07.2012, 15:13)
Dobrý deň,
prosím o radu pri oprave chyby, kt.vzniká pri nahadzovaní platby cez ERP-fiškál.modul Varoš4000. Predavači sa často mýlia pri type platby-omylom zadajú platbu hotovosťou cez platbonú kartu a naopak. Alebo keď zákazník platí časť hotovosťou a časť platobnou kartou, tak nahodia nesprávne sumy. Ako to máme opraviť, aby nám sedela denná uzavierka - hotovosť a platobná karta. A čo vtedy, keď na chybu prídeme až o niekoľko dní. Ďakujem
re: Platobný terminál.
(Ing.Martina Kokošová, 18.07.2012, 14:32, Reakcia na: Platobný terminál.)
Dobrý deň,
účtovať by sa mala len skutočnosť, že peniaze sú na výpise z banky. Keďže hotovosť nebola reálne prijatá, pokladničný doklad by nemal byť vystavený. Takéto platby odporúčam len evidenčne viesť, prípadne účtovať prostredníctvom interných dokladov, nie však na účet 211. Použiť môžete účet napr. 261, 315 a pod., ktorý následne vyrovnáte pri účtovaní bankového výpisu. V prípade ďalších otázok nás prosím kontaktujte telefonicky na čísle 041/707 10 21.
Platobný terminál.
(Daniela, 18.07.2012, 13:26)
Dobrý deň, robím podvojné účtovníctvo lekárovi. Nie je platca DPH, nemá ERP, nemá zmluvu s poisťovňami. Pacienti mu platia  za služby v hotovosti. Obstaral si  teraz platobný terminál, kvôli pacientom,ktorí nemali  dostatočnú hotovosť pri sebe. Na účet mu nabiehajú tržby od pacientov , vidím to na bankovom výpise. Zároveň mi dáva aj vystavený príjmový pokladničný doklad ku ktorému je pripnutý ústrižok z terminálu. Ako postupujem v Omege pri účtovaní ? Ďakujem.
re: operatívny lízing
(Blanka Škoríková, 13.07.2012, 12:08, Reakcia na: operatívny lízing)
Dobrý deň pani Ing. Dudová,
pre splátkový kalendár lízingu úžitkového a osobného automobilu je možné Vám zaslať spracovaný postup. Kontaktujte nás prosím na email omega@kros.sk alebo telefónne číslo 041/7071021.
operatívny lízing
(Ing. Mária Dudová, 12.07.2012, 15:34)
Dobrý deň,
prosím Vás o radu pri zaúčtovaní faktúry vo forme splátkového kalendára (operatívny lízing), príp. spracovaný postup k účtovaniu operatívneho lízingu.
Ďakujem
re: Zahraničná DPH
(Ing.Martina Kokošová, 11.07.2012, 10:54, Reakcia na: Zahraničná DPH)
Dobrý deň,
doklad je potrebné zaúčtovať s rozpisom DPH, s tým že sa upravia typy súm pre základ a DPH na V - voľný základ, aby tieto hodnoty nevstupovali do „slovenskej“ DPH. Ďalej je potrebné zmeniť účet DPH 343 na účet, odporúča sa 548 s nedaňovou analytikou. Účet si nastavíte ako nedaňový priamo v účtovnom rozvrhu. V prípade ďalších otázok nás prosím kontaktujte telefonicky na čísle 041/707 10 21.
Zahraničná DPH
(Zuzana Janigová, 10.07.2012, 17:13)
Dobrý deň, ako zaúčtujem hotovostný doklad z AT s vyčíslenou DPH? Aký typ sumy použiť, resp. akú predkontáciu? Ďakujem
re: Zaúčtovanie letenka
(Romana Školová, 10.07.2012, 07:47, Reakcia na: Zaúčtovanie letenka )
Dobrý deň,

faktúru zaevidujeme do okruhu DF s použitím vzoru 20. Do rozpisu sumy je potrebné zadať do riadku 2 základ dane a DPH, ktoré sa vzťahujú na letenku. Servisný a sprostredkovateľský poplatok bude smerovný do riadku 4 voľný základ.

Zaúčtovanie letenka
(Tatiana , 09.07.2012, 09:37)
Dobry den ,
učtovný doklad je faktúra od cestovnej kancelárie 
fakturovana suma obsahuje cenu letenky +DPH, servisný poplatok a sprostredkovatelsky poplatok na kt. sa nevztahuje DPH. Dakujem veľmi pekne  za odpoveď
re: Zaúčtovanie letenka
(Romana Školová, 06.07.2012, 16:15, Reakcia na: Zaúčtovanie letenka)
Dobrý deň,
neuvádzate konkrétne na základe akého dokladu sa bude účtovať účtovný prípad a či DPH sa bude vzťahovať na sprostredkovateľský a servisný poplatok. Predpokladáme, že je účtovanie len na základe letenky a vtedy je možné účtovať cez okruh interné doklady (ID) vzorom ID2. Na stranu MD je potrebné zaúčtovať základ dane a DPH na účet nákladov a účet DPH, sumu spolu na účte napr.379-Iné záväzky na strane DAL.

Zaúčtovanie letenka
(Tatiana , 06.07.2012, 10:50)
Dobrý deň,
chcela by som Vás požiadať o radu ako zaúčtovať letenku vystavenú na platcovsku spoločnosť .
Letenka obsahuje cena spolu z toho DPH, sprostredkovatelsky poplatok , servisný poplatok a celú sumu.
Ďakujem veľmi pekne za radu.
re: číslovanie dokladov
(Ing. Barbora Štefíková, 27.06.2012, 15:51, Reakcia na: číslovanie dokladov)
Dobrý deň,

hromadné prečíslovanie dokladov je možné vykonať cez menu Evidencia - Účtovné doklady - Funkcie - Ďalšie funkcie - Hromadné prečíslovanie dokladov. Po kliknutí sa Vám zobrazí formulár, v ktorom je potrebné zadať podmienky pre prečíslovanie dokladov (zvoliť si číselný rad, v ktorom potrebujeme doklady prečíslovať, zvoliť si účtovné obdobie, od ktorého budú doklady vo zvolenom číselnom rade prečíslované, nastaviť spôsob zotriedenia, podľa ktorého program doklady prečísluje a zadať číslo, od ktorého má nové číslovanie začať). Pred hromadným prečíslovaním dokladov odporúčame urobiť archív databázy.
číslovanie dokladov
(monika, 27.06.2012, 14:40)
Dobrý deň,
potrebovala by so poradiť ohľadom číslovania dokladov, presnejšie hromadného prečíslovania. Nikde neviem nájsť odkaz ako to urobiť.
Ďakujem za pomoc
re: Nastavenie množstva
(Peter Švábik, 26.06.2012, 13:56, Reakcia na: Nastavenie množstva)
Dobrý deň,

pri tlači faktúry vyberieme zostavu, ktorú chceme tlačiť napr. Faktúra komplet a cez tlačidlo Nastavenie voľbu Formát čísel pri tlači. Tu je možné zmeniť počet desatinných miest pri tlači.
Nastavenie množstva
(Anna, 26.06.2012, 12:50)
Dobrý deň,
prosím Vás, potrebujem pri vystavovaní faktúr mať v množstve 3 desatinné miesta. Ako si to mám nastaviť, aby ich bolo vidno aj na vytlačenej faktúre.
Ďakujem pekne.
re: FIFO valutová pokladňa
(Ing.Martina Kokošová, 25.06.2012, 13:42, Reakcia na: FIFO valutová pokladňa)
Dobrý deň,
pre lepšiu identifikáciu problému nás prosím kontaktuje telefonicky na čísle 041/707 10 21. Ďakujeme.
FIFO valutová pokladňa
(Ivana, 25.06.2012, 11:09)
Dobrý deň, nastavila som si spôsob ocenenia valutovej pokladnice v CZK metódou FIFO.Všetky úhrady záväzkov z pokladne napr. voči zamestnancom sú v poriadku. Ale mám tú aj výdaj z pokladne za parkovné, ktorý keď účtujem tak mi zadá kurz FIFO ale akonáhle doklad uložím tak sa mi tam neukáže žiadny kurz a pri tlači PD mám sumu v CZK 150 a aj sumu v EUR 150.
Ďakujem
re: Odchýlka DPH
(Ing.Martina Kokošová, 23.05.2012, 15:11, Reakcia na: Odchýlka DPH)
Dobrý deň,
táto odchýlka vzniká z dôvodu, že údaje v Omege sa do DP k DPH ťahajú samostatne z každého jedného dokladu podľa typu sumy, kým na stránkach finančného riaditeľstva sa vypočítaná DPH kontroluje zo základu dane ako celku v príslušnom riadku daňového priznania. Pokiaľ sú tieto odchýlky v rámci tolerancie je to akceptovateľné a po potvrdení Vám tlačivo korektne načíta. V prípade ďalších otázok nás prosím kontaktujte telefonicky.
Odchýlka DPH
(Katarína, 23.05.2012, 12:58)
Dobrý deň, odosielame Daňové priznanie DPH elektronicky na Daňový úrad, pričom v sume na vygenerovanom daňovom priznaní z Omegy je vždy odchýlka 0,02€. Suma DPH je správna v Daňovom systéme. Tento problém trvá už niekoľko mesiacov. DPH musíme ručne opravovať. Zaujímalo by nás čo je príčinou.
Za Vašu odpoveď vopred ďakujem.
re: Úhrada zDF dobierkou
(Ing.Martina Kokošová, 23.05.2012, 09:29, Reakcia na: re: Úhrada zDF dobierkou)
Dobrý deň,
V tom prípade nás prosím kontaktujte telefonicky na čísle 041/707 10 21.
re: Úhrada zDF dobierkou
(Mirka, 23.05.2012, 08:36, Reakcia na: re: Úhrada zDF dobierkou)
Áno, ale nie všetky zaúčtuje podľa vzoru správne, niekde asi robíme chybu a neviem prísť na to kde, ako keby nebol správne vyrátaný kurzový rozdiel..
Chybný riadok v súvahe
(Knapiková, 22.05.2012, 19:52)
Ďakujem Vám za radu,už to mám vporiadku
re: Úhrada zDF dobierkou
(Ing.Martina Kokošová, 22.05.2012, 15:16, Reakcia na: Úhrada zDF dobierkou)
Dobrý deň,
v pokladni EUR si vyberiete vzor Úhrada DF, program sám rozozná po výbere dokladu, že ide o doklad v cudzej mene a dovolí Vám túto úhradu vykonať aj z pokladne EUR, tak ako to robí vzor v bankových účtoch.
re: Chybný riadok v súvahe
(Ing. Zuzana Uríková, 22.05.2012, 15:15, Reakcia na: Chybný riadok v súvahe )
Dobrý deň pani Knapiková,
v menu Číselník - Výkazy minulového roka - Súvaha je cez tlačidlo Možnosti voľba Nastaviť štandard pre štandardné smerovanie účtov do výkazov. Súvahu si načítate ešte raz cez Prehľady - Súvaha a obdobie si zadáte od otvorenie po zatvorenie. Pokiaľ by aj napriek týmto nastaveniam zobrazovalo sumu z účtu 085 na riadok 015 a máte skontrolovanú Hlavnú knihu a Súvahu tak, aby všetky účty z Hlavnej knihy boli v Súvahe, odporúčam Vám ešte zmazať súbor Temp.mdb, ktorý sa nachádza na C:/Omega/Temp ( kde je program Omega nainštalovaný). Pri zmazaní uvedeného súboru je potrebné mať zatvorený program Omega. V prípade ďalších otázok nás môžete kontaktovať na telefónnom čísle 041/707 10 21 alebo mailom na omega@kros.sk.