Tvorba mzdy

Počet príspevkov: 1467, Posledná zmena: 15.04.2014, 15:45
Vaše meno:*
Emailová notifikácia:
Názov príspevku:*
Text príspevku:*
Vyplňte prosím všetky položky označené symbolom *.
re: preplatenie nevyčerpanej dovolenky nad 4 týždne - kedy preplatiť
(Valíčková Jana, 12.01.2011, 11:55, Reakcia na: preplatenie nevyčerpanej dovolenky nad 4 týždne - kedy preplatiť)
Nakoľko sa jedná o preplatenie dovolenky, "ktorú zamestnanec nemohol vyčerpať ani do konca nasledujúceho kalendárneho roka" (§116 ods. 2 ZP), 5 dní  dovolenky preplatíte v decembrovej mzde, pričom pri preplatení bude použitý dovolenkový priemer z predchádzajúceho štvrťroka, teda z tretieho štvrťroka daného roku. V programe OLYMP použijete zložku mzdy ZM_311.
preplatenie nevyčerpanej dovolenky nad 4 týždne - kedy preplatiť
(Eva S., 12.01.2011, 10:17)
Dobrý deň,
prosím o radu v ktorom výplatnom termíne mám zamestnancovi preplatiť 5 dní dovolenky nad základné 4 týždne - § 116 ods. 2 ZP. Vo výplatnom termíne 12/2010 alebo 01/2011. Priemerkou za ktorý kvartál sa má nevyčerpaná dovolenka preplatiť?
Ďakujem vopred za odpoveď
re: vypocitat priemer dovolenky pri PN
(Valková Jana - Kros,, 10.01.2011, 16:05, Reakcia na: vypocitat priemer dovolenky pri PN)
Vážený pán Marián,

v predchádzajúcom príspevku som Vám uviedla všeobecný spôsob výpočtu  priemeru na dovolenku. Pri výpočte priemeru na dovolenku sa vychádza z údajov z predchádzajúceho kalendárneho štvrťroka (ak by ste v tom období pracovali, tak napočítaná vyplatená mzda bez náhrad sa podelí počtom odpracovaných hodín). Keďže Vy ste v tom období nepracovali z dôvodu PN, pri výpočte priemeru na dovolenku je potrebné vychádzať z pravdepodobného zárobku. To znamená zo mzdy, ktorú by ste zarobili (zo mzdy dohodnutej v pracovnej zmluve). Výpočet je vtedy taký, že  pravdepodobný mesačný zárobok sa podelí počtom pracovných hodín v mesiaci.
To znamená, že každý štvrťrok môže byť priemer na dovolenku v inej výške, avšak či uvedený priemer na dovolenku vo výške 1,86 Eur je správny, Vám neviem potvrdiť, nakoľko nemám pre výpočet dostatok informácii. Teda či ste mesačne alebo hodinovo odmeňovaný, akú máte dohodnutú mzdu (hodinovú, resp. mesačnú tarifu), aký je Váš pracovný úväzok.
Čo sa týka druhej časti Vašej otázky ohľadom krátenia dovolenky pri PN. Tak podľa Zákonníka práce sa zamestnancovi (ak splnil podmienku odpracovania aspoň 60 dní v kalendárnom roku), z dôvodu PN kráti nárok na dovolenku za 100 pracovných dní PN o jednu dvanástinu a za každých ďalších 21 zameškaných dní rovnako o jednu dvanástinu. Vo Vašom prípade by sa nárok na dovolenku za 100 pracovných dní PN pokrátil o 2 dni a za každých ďalších 21 dní PN o ďalšie 2 dni dovolenky.
vypocitat priemer dovolenky pri PN
(marian, 08.01.2011, 22:30)
Vazena pani janka,
dakujem za informaciu,z ktorej nie som mudrejsi.preto Vas prosim o vysvetlenie.V roku 2010 som pracoval do 31.5.2010, od 1.6.2010 som na PN -do dnes(cakam na operaciu kolenneho klba). Na poslednej vyplatnej paske som zistil, ze mam priemer na hodinu 1,86 Eura, avsak do 10 teho mesiaca (oktobra) mi ratali priemer 4,64. Ako to vypocitali? Je to spravne-preco priemer klesol?
Prosim este o vyjadrenie ci mam narok aj na celu dovolenku, t.j. 25 dni, alebo sa mi krati? V nasom podniku uz nemame ekonomku na ktoru sme sa obracali. Dakujem s pozdravom Marian.
re: VYPOCITAT PRIEMERDOVOLENKY PRI PN
(Valková Jana - Kros,, 07.01.2011, 08:56, Reakcia na: VYPOCITAT PRIEMERDOVOLENKY PRI PN)
Vážený pán Marián,

pri výpočte priemeru na dovolenku sa vychádza z údajov z predchádzajúceho kalendárneho štvrťroka (úhrn vyplatených miezd bez náhrad sa podelí počtom odpracovaných hodín v štvrťroku). Pri priemere počítanom v 11. mesiaci sú to údaje z 3.štvrťroka (júl, august, september). V prípade, že ste v danom období boli na PN, pri výpočte sa vychádza z pravdepodobného priemeru (teda z príjmu, ktorý by ste zarobili, keby ste pracovali).
VYPOCITAT PRIEMERDOVOLENKY PRI PN
(marian, 06.01.2011, 18:37)
OD 6MESIACA SOM NA PN.DO8MESIACA SOM MALPRIEMER DOBRY.TERAZ SOMDOSTAL VYPLATNU PASKU ZA 11.MESIAC KDE HO MAM RAPIDNE DOLE.AKO SA VYPOCITA PRIEMER DOVOLENKY
re: ELDP
(Ivanová Katarína - Kros, 05.01.2011, 13:23, Reakcia na: ELDP)
Vážená pani Katarína,

skontrolujte si u daného zamestnanca, aké údaje máte uňho zadané v Personalistike, na karte Pracovné údaje, Údaje ELDP. Pokiaľ ste mzdy za roky 2007, 2008, 2009, 2010 spracovávali v programe Olymp, táto záložka by mala byť prázdna. Na uvedenú záložku Údaje ELDP sa zadávajú údaje iba vtedy, pokiaľ by ste mzdy nespracovávali za dané roky na programe Olymp a potrebovali by ste ich na tlačivo ELDP doplniť.
Pokiaľ máte záložku Údaje ELDP prázdnu, potom Vám odporúčame skontrolovať správnosť zadania dočasnej pracovnej neschopnosti zamestnanca prostredníctvom dokumentu Kontrola zadania nemocí (Dokumenty - Evidencia nemocí), nakoľko správnosť zadania PN má vplyv aj na vypĺňanie tlačiva ELDP. Pokiaľ Vám program vykazuje niektoré PN ako nesprávne zadané, je potrebné si zadanie PN za dané obdobie opraviť podľa uvedených tipov. V prípade, že sa ani po týchto odporúčaniach a opravách údaje na ELDP nezobrazujú správne, odporúčame Vám kontaktovať nás telefonicky na hotline programu Olymp 041/7071041. Ďakujeme.
re: Balik podpory cez e-mail
(Martina Tichá - Kros, 05.01.2011, 11:53, Reakcia na: Balik podpory cez e-mail)
Vážená pani Katarína,

pred kopírovaním licencie je potrebné najskôr sprístupniť celý priečinok Olymp aj na zapisovanie (teda, aby nebol len na čítanie). Následne pri kopírovaní licencie dáte prepísať existujúci súbor s názvom mzdy.lic tým aktuálnym súborom s novou licenciou.
V každom prípade zaslaný súbor nemôže byť premenovaný.
Po otvorení programu by ste už mali mať obnovený dátum Balíka podpory, čo si môžete skontrolovať v pravom dolnom rohu programu Olymp.
ELDP
(KatarinaM., 05.01.2011, 11:13)
Dobry den,
pri tlaci ELDP mi za jednotlive roky netlaci spravne sumy. Ked si cisla kontrolujem s Mzdovym listom, riadok Základ dochodkoveho poist. resp. starobneho poist., tak napr. rok 2010 mam OK, ale roky 2009, 2008, 2007 mam v ELDP takmer dvojnasobne sumy.
Da sa nejako skontrolovat, odkial taha formular ELDP tieto cisla? Cim to moze byt sposobene a da sa to nejako opravit? Teraz tlacim za jedneho zamestnanca, ktory k 30.11.2010 ukoncil PP, tak si ELDP vypisem rucne, ale mam takychto zamestnancov viac, mam si neskor kontrolovat pre istotu kazdeho?
Dakujem.
Balik podpory cez e-mail
(KatarinaM., 05.01.2011, 09:21)
Dobry den,
ked si podla vasho navodu chcem skopirovat mzdy.lic do C:\OLYMP tak mi vypise toto hlasenie:

mzdy.lic
This file exists with Read Only attributes.
Please use a different file name.

Mozem subor premenovat? Alebo mam povodny Mzdy.lic ktory tam uz je vymazat?
Dakujem.
re: Odstupné.
(Valková Jana - Kros,, 04.01.2011, 07:31, Reakcia na: Odstupné.)
Vážená pani Marika,

v Zákonníku práce § 76 ods. 1 je uvedené, že zamestnancovi, s ktorým zamestnávateľ skončí pracovný pomer výpoveďou z dôvodov uvedených v § 63 ods. l písm. a) alebo b) alebo z dôvodu, že zamestnanec stratil vzhľadom na svoj zdravotný stav podľa lekárskeho posudku dlhodobo spôsobilosť vykonávať doterajšiu prácu alebo dohodou z tých istých dôvodov, patrí pri skončení pracovného pomeru odstupné v sume najmenej dvojnásobku jeho priemerného mesačného zárobku. Ak pracovný pomer zamestnanca trval u zamestnávateľa najmenej päť rokov, patrí mu odstupné v sume najmenej trojnásobku jeho priemerného mesačného zárobku. Z uvedeného vyplýva, že pri skončení pracovného pomeru z dôvodu nadbytočnosti mu nárok na odstupné vzniká. V programe Olymp sa zadáva zložkou mzdy 410 - odstupné. Do poľa Tarifa stačí uviesť príslušné percento v závislosti od toho o koľko mesačné odstupné ide, ak dvojmesačné odstupné, tak uveďte 200%.
Pri výpočte odstupného vychádzame zo vzorca:
Hodinový priemer na dovolenku * Denný úväzok *  Priemerný počet pracovných dní v mesiaci *  Počet mesiacov, za ktoré vyplácame odstupné.
- hodinový priemer na dovolenku nájdete vo výplate zamestnanca na karte Ostatné v časti Výpočtové priemery (v prípade Vášho zamestnanca bude potrebné uviesť pravdepodobný zárobok, nakoľko bol dlhodobo PN),
- denný úväzok je dĺžka pracovného dňa zamestnanca,
- priemerný počet pracovných dní v mesiaci pri 5 dňovom pracovnom týždni je 21,74 dní.
Odstupné.
(Marika, 03.01.2011, 15:55)
Dobrý deň.
Chcela by som Vás poprosiť o pomoc.                          Zamestnanec pracuje vo firme od 1.3.2007. V roku 2010 bol
dlhodobe na PN od 2.8.2010 do 31.12.2010. Zamestnávateľ chce
s ním rozviazať pracovný pomer z dôvodu, že sa stal nadbytočným
s výpovednou lehotou 2 mesiace. Má nárok na odstupné a ako sa vypočíta?
re: ukončenie dohody
(Baculiková Ingrida - Kros, 29.12.2010, 09:14, Reakcia na: ukončenie dohody)
Vážená pani Ellana,

na odhláške zamestnanca do Sociálnej poisťovne sa podľa poučenia na vyplnenie Registračného listu fyzickej osoby vypĺňajú len oddiely 1, 2, 10 a v prípade zamestnanca aj oddiel 7. Na základe uvedeného bude z osobných údajov zamestnanca vyplnené len priezvisko, meno, titul, pohlavie a rodné číslo. Ostatné osobné údaje zamestnanca nebudú vyplnené.
To znamená, že takto vyplnené údaje na odhláške do Sociálnej poisťovne sú správne.
ukončenie dohody
(ellana, 28.12.2010, 16:39)
Dobry den, Mam zadanu dohodu o vykonani prace. Ukoncila som ju v mesiaci december. Ked som chcela vytlacit odhlasku RLFO v tlacovych zostavach mam na jedno meno 2 vystupy- prihlasku spravne vyplnenu a odhlasku , kde chybaju vsetky osobne udaje, je tam len meno a datum odhlasenia. Niekde som urobila chybu. Viete mi poradit ? dakujem 
re: Ukončenie PP
(Valková Jana - Kros,, 13.12.2010, 09:10, Reakcia na: Ukončenie PP)
Vážená pani Katarína,

uvedené upozornenie program udáva, ak je v Personalistike v Pracovných pomeroch pracovníka ukončený hlavný pracovný pomer (HPP), ale nie sú ukončené zmeny pracovných zmlúv. Pri skončení pracovného pomeru je preto potrebné zadať dátum ukončenia nielen v HPP, ale aj v nadefinovaných zmenách pracovných zmlúv.
Ukončenie PP
(KatarinaM., 12.12.2010, 22:03)
Dobry den, pri ukonceni PP mi ukazuje toto hlasenie:

Pozor: Zmenu PZ je možné pridať len k evidovanému pracovnému pomeru (HPP, DNnVPP).
Tip: 1. K pridávanej Zmene PZ nie je evidovaný pracovný pomer (HPP, DNnVPP).
      2. Začiatok, alebo koniec Zmeny PZ nie je v rozsahu evidovaného pracovného pomeru (HPP, DNnVPP).
Chcete napriek tomu zmeny uložiť?

Co presne znamena toto hlasenie a kde robim chybu?
Dakujem.
re: vyplatenie prémie počas PN-ky
(Baculiková Ingrida - Kros, 03.12.2010, 15:38, Reakcia na: vyplatenie prémie počas PN-ky)
Vážená pani Magátová,

v prípade, ak je zamestnanec práce neschopný (PN) celý mesiac, zvyčajne zamestnávatelia nevyplácajú prémie príp. odmeny v príslušnom mesiaci, nakoľko je zamestnanec vo vylučiteľnej dobe.
Počas tejto doby sa neplatia odvody na Sociálnu poisťovňu (Zákon č. 461/2003 o sociálnom poistení § 140 ods. 2), preto Vám u zamestnanca nevypočíta odvody na sociálne poistenie ani program Olymp.
Nakoľko sa z príslušných zložiek mzdy (prémie, odmeny) odvody na sociálne poistenie majú platiť, v tomto prípade veľmi neodporúčame prémiu zamestnancovi vyplatiť počas trvania PN.
vyplatenie prémie počas PN-ky
(Nora Magátová, 03.12.2010, 11:51)
Náš zamestnanec je tri mesiace práceneschopný a bude až do konca roka 2010,  za mesiac október mu chceme vyplatiť prémie. Je možné počas Pn-ky vyplatiť prémiu?
re: Nová verzia
(Ivanová Katarína - Kros, 26.11.2010, 10:36, Reakcia na: Nová verzia)
Vážená pani Jarmila,

nového zamestnanca môžete nadefinovať do programu Olymp - do Personalistiky aj v mesiaci november, v ktorom sa práve nachádzate. V paneli nástrojov si zvoľte "Položky - všetky", aby ste zamestnanca videli v zozname medzi ostatnými zamestnancami, keďže mu pracovný pomer začína od nasledujúceho mesiaca (decembra 2010). Na vytvorenie prihlášky do zdravotnej poisťovne a Sociálnej poisťovne už nie je potrebné pridávať dopredu nasledujúci mesiac do kalendára (december 2010). Stačí iba pred tlačou prihlášok v dokumentoch (príp. pri exporte súborov) zvoliť obdobie december 2010 (aj keď sa v Olympe nachádzate v mesiaci november 2010) a program Vám tieto prihlášky vytvorí.
Čo sa týka uzamykania mesiacov pri prechode medzi nimi - v prípade, že nechcete uzamykať mesiace, resp. chcete mať otvorených viacero mesiacov naraz, túto voľbu si môžete nastaviť v menu Firma - Nastavenia a na prvej záložke Nastavenia si môžete odznačiť políčko "Iba jedno neuzavreté obdobie".
Nová verzia
(Jarmila, 25.11.2010, 16:22)
Dobrý deň, dostala sa mi do ruky nová verzia 10.70. Bola som trošku prekvapená tým, že v záložke kalendár si nemôžem pridať ďalší kalendár bez toho, aby som predchádzajúci kalendár neuzatvorila. V predchádzajúcej verzii to bolo možné, takže som si mohla napr. v otvorenom mesiaci júl pridať mesiac august, zadať nového zamestnanca a spraviť export nielen do SP, ale aj ZP. Potom som sa zase vrátila do mesiaca júl, vygenerovala mzdy, spravila prevodné príkazy a nemusela som vôbec tento mesiac uzatvoriť.
Takže prosím o radu. Mám otvorený mesiac november, ešte nespracované mzdy za tento mesiac. Od 1.12. máme nového zamestnanca, ktorého si potrebujem nahrať do Personalistiky  a uvedeného zamestnanca prihlásiť do SP a tiež do ZP.
Ďakujem.
re: elektronické zasielanie rozpisu platieb DDS-AXA
(Baculiková Ingrida - Kros, 22.11.2010, 11:23, Reakcia na: re: elektronické zasielanie rozpisu platieb DDS-AXA)
Vážená pani Beňušová,

nakoľko uvedené informácie nie sú postačujúce na to, aby som Vám dala jednoznačnú odpoveď, odporúčam Vám nakontaktovať sa na nás telefonicky na hotline k programu Olymp na tel. č.: 041/707 10 41, aby sme mohli zistiť presnejšie informácie.
Predtým Vám však ešte odporúčam skontrolovať vo vygenerovaných prevodných príkazoch za mesiac október 2010, či je správne vygenerovaná celková čiastka do DDS AXA a túto čiastku porovnať s celkovou čiastkou vo vyexportovanom súbore (tu je v členení na zamestnanca a zamestnávateľa).
re: elektronické zasielanie rozpisu platieb DDS-AXA
(Ľudmila Beňušová, 22.11.2010, 09:47, Reakcia na: elektronické zasielanie rozpisu platieb DDS-AXA)
V otázke mi nenapísalo začiatok, chcela som sa opýtať že pri elektronickom zasielaní rozpisov mi píše nasledujúcu chybu, ktorú som uviedla v predchadzajúcom príspevku. Ďakujem.
elektronické zasielanie rozpisu platieb DDS-AXA
(Ľudmila Beňušová, 22.11.2010, 09:44)
Váš rozpis nebol prijatý - Sumy z rozpisov nesedia s celkovými sumami v hlavičke rozpisu.
Neviem akú  robim chybu, vždy mi  rozpisy prešli bez problému a tento za 10/2010 nie a nie prejsť.
Skontrolovala som si doklady, výplaty všetko sedí neviem kde robím chybu.
Ďakujem.
re: Vymeriavací základ pre ZP
(Ivanová Katarína - Kros, 18.11.2010, 13:43, Reakcia na: Vymeriavací základ pre ZP)
Vážená pani Alena,

dopočet do minimálneho vymeriavacieho základu na zdravotné poistenie závisí od viacerých faktorov, napr. aký úväzok má zamestnanec nadefinovaný (8 hodín denne alebo iný počet hodín), či bol v pracovnom pomere celý mesiac alebo iba časť mesiaca a tiež či je mesačne alebo hodinovo odmeňovaný. Na prekontrolovanie výplaty (dopočtu minimálneho VZ na zdravotné poistenie) nás môžete kontaktovať telefonicky na hotline k programu Olymp 041/7071041.
Vymeriavací základ pre ZP
(Alena, 18.11.2010, 11:48)
V mesiaci sme mali troch zamestnancov, ktorí mali viac dní neospravedlnenej absencie. Ich zárobok za odpracované dni predstavoval cca 90 EUR a tak bolo nutné dopočítať vymeriavací základ pre odvod zdravotného poistenia. Tento vymeriavací základ bol u každého zamestnanca dopočítaný programom do inej sumy, ktorá vôbec nezodpovedala dopočítaniu do minimálnej mzdy. Kde môže byť chyba?