Ako preniesť dáta a program O MEGA na nový počítač

Ako preniesť dáta a program OMEGA na nový počítač

Bežne sa stáva, že musíme vymeniť starý počítač za nový, alebo potrebujeme nainštalovať novšiu verziu operačného systému Windows.

Ako postupovať, aby dáta zostali zachované, a aby sme mohli pohodlne pokračovať v práci? Pomocou piatich krokov zvládneme výmenu počítača, či operačného systému rýchlo a bezpečne.

Od 1.1.2017 je najnižším podporovaným operačným systémom pre ekonomické programy KROS systém Windows 7. V operačnom systéme Windows XP nie je možné OMEGU v aktuálnych verziách spustiť.

 

Nasledujúci postup je určený pre prácu vo verzii Access (databázy s koncovkami .mdb). V prípade práce na SQL (databázy s koncovkami .mdf), odporúčame postup na stránke.

 

 

1.Urobíme zálohu dát a licencie na externé médium (USB, DVD) alebo iný počítač.

a) V menu Omega – Pripojené firmy skontrolujeme v stĺpci Adresár súboru, kde máme uložené databázy. Ak sa nachádzajú v rovnakom priečinku, napríklad C:\Omega\Data, skopírujeme celý priečinok Data.

b )Z hlavného adresára Omega skopírujeme súbor lic.

c) V prípade, že si robíme napr. archívy databáz, prenos textového žurnálu z registračných pokladníc alebo exporty do iných priečinkov ako Data, skopírujeme aj tieto adresáre.

2.Nainštalujeme program OMEGA na nový počítač.

a) Zo stránky kros.sk stiahneme do počítača súbor OmegaInstall.exe.

Pre korektné stiahnutie inštalačného súboru odporúčame použiť internetový prehliadač Internet Explorer.  Na stránke www.kros.sk v časti Podpora – Omega – podvojné účtovníctvo – Aktualizácia   klikneme na súbor OmegaInstall.exe pravým tlačidlom a zvolíme Uložiť ako… alebo Uložiť cieľ ako….

b) Po stiahnutí súboru cez ikonu Počítač vyhľadáme a dvojklikom na súbor spustíme sprievodcu inštaláciou, ktorá nás prevedie kompletnou inštaláciou programu.

c) Po dokončení inštalácie budeme mať demo verziu.

3. Uložíme súbor Omega.lic do hlavného adresára Omega.

Z demo verzie sa stane licencovaná inštalácia – na úvodnej obrazovke (vpravo dole) budú údaje firmy, ktorá vlastní licenciu.

4. Priečinok s databázami (Data) vložíme do adresára Omega, prípadne do ľubovoľného priečinku. Rovnako nakopírujeme do nového počítača aj ostatné súbory, ktoré sme si zálohovali.

5. Pripojíme databázy do programu.

a) Databázy, s ktorými potrebujeme pracovať, postupne pripojíme cez menu Omega – Pripojené firmy – tlačidlo Pripoj firmu – Ručne.

b) Pomocou tlačidla Nájdi databázu sa dostaneme do okna Počítač, kde si otvoríme priečinok s databázami a postavíme sa na konkrétny databázový súbor (napr. ROK_2016.mdb) – zvolíme Otvoriť. Tlačidlom Ok uložíme databázu do zoznamu pripojených firiem.

c) Cez menu Firma – Otvor sa prihlásime do databázy a pokračujeme v práci.

 

Komentáre k článku:

Súvisiace témy k článku:
KROS
Share via