Storno faktúra

V súlade s § 71 ods. 2 zákona č. 222/2004 Z. z. o DPH sa za faktúru považuje aj doklad alebo oznámenie, ktoré mení pôvodnú faktúru a osobitne a jednoznačne sa na ňu vzťahuje, t. j. ide o opravnú faktúru. Na opravnom doklade je povinnosťou uviesť okrem údajov, ktoré sa menia aj poradové číslo pôvodnej faktúry. 

Zákon nepozná pojem dobropis a storno faktúry. Zaužívaný je pojem „opravná faktúra“, ktorá môže byť vystavená z dôvodu opravy základu dane podľa § 25 zákona o DPH alebo v dôsledku chýb.  

Dodávateľ – platiteľ DPH vystavil odberateľovi faktúru za tovar dňa 01. 04. 2021 v sume 300 eur s DPH. Rovnakú faktúru mu vystavil aj 05. 04. 2021, pričom dodanie tovaru nenastalo. Faktúra bola vystavená omylom a v rámci jedného zdaňovacieho obdobia, preto dodávateľ partnerovi vystavil opravný doklad – storno faktúry. Ako budeme postupovať v programe OMEGA pri vystavovaní storno faktúry ? 

V OMEGE vyhotovíme storno faktúry cez menu Fakturácia – Storno faktúry. Doklad odporúčame vytvoriť ako kópiu z pôvodnej faktúry, ktorá sa naň vzťahuje. Vtedy program automaticky prevezme údaje z pôvodného dokladu.

Program OMEGA prevezme smerovanie do daňového priznania a kontrolného výkazu DPH z pôvodnej faktúry. Môžu vzniknúť rôzne dôvody vystavenia Storno faktúry, preto je potrebné individuálne posúdiť, kam má byť doklad smerovaný.

Smerovania do daňového priznania a kontrolného výkazu DPH zmeníme na položke faktúry v záložke Zaúčtovanie.

Pri vystavení storno faktúry ako kópie z príslušnej odoslanej faktúry a po jej následnom zaúčtovaní v evidencii účtovných dokladov sa tieto dva doklady navzájom spárujú t.j. obe faktúry budú uhradené.

 

undefined-1