Dobry den, velmi pekne by som Vas poprosila o radu…
Ake dokumenty je povinny zamestnavatel viest vo svojej personalnej a mzdovej evidencii?
Dakujem
1 odpoveď
Vážená pani Mária,
ktoré dokumenty je zamestnávateľ povinný uchovávať, vyplýva z ustanovení jednotlivých zákonov napr. Zákonník práce, Zákon o sociálnom poistení, Zákon o zdravotnom poistení, Zákon o dani z príjmov, Daňový poriadok, Zákon o ochrane osobných údajov atd. Keďže sa jedná o veľký počet dokumentov, spomeniem len niektoré. V súvislosti s “Personalistikou” je to napr. pracovná zmluva alebo dohoda mimo pracovného pomeru, Personálny dotazník, Vyhlásenie na zdanenie príjmov, kópie rodných listov (ak si zamestnanec uplatňuje nárok na daňový bonus), evidencia povinných školení, zdravotných prehliadok…. Mesačne zamestnávateľ uchováva napr. dochádzku zamestnancov, potvrdenia od lekárov, kópie PN-niek, výplatné pásky, výplatné listiny, potvrdenia o prevzatí výplatných pások, o prevzatí stravných lístkov, rôzne rekapituácie zložiek miezd, odvodov, dane, sociálneho fondu … Pre účely kontroly je zamestnávateľ povinný uchovávať mzdové listy zamestnancov (vyhotovujú sa po spracovaní výplat za december) atď. Môžete uchovávať napr. kópie výkazov do zdravotných a sociálnej poisťovne, Prehľad, RL FO do SP, Oznámenia do ZP, Hlásenie (ročné), Potvrdenia o zdaniteľnej mzde, Ročné zúčtovania zamestnancov …