Dobrý deň. Pracujem vo firme formou krátky/dlhy týždeň, teda mám 12 hodinové zmeny. V zmluve mám uvedené len, že pracujem 40 hodín/týždeň. V prípade, že sviatok pripadol na deň, kedy som mala pracovať, bolo mi udelené náhradné voľno. Môj zamestnávateľ sa však rozhodol, že nám tieto sviatky nechce nahrádzať a rozplanovali nám zmeny tak, že nám vždy na sviatok vychádza voľno. Teraz robíme niekedy 6,8 a 12 hodín. Sme v práci 2 a každá sme si robili svoju zmenu. Teraz však ani jednej nevychádza robiť sviatok a tak nám nevznika nárok na náhradné voľno. Naopak nám bolo povedané, že nám kvôli tomu hodiny chýbajú a musíme si ich niekde nadrobiť. Som z toho zmätená. Je to prosím v poriadku ? Ďakujem za odpoveď.
1 odpoveď
Dobrý deň, pani Petrášková,
plánovanie pracovných zmien je v kompetencii zamestnávateľa. Pri plánovaní však musí dodržiavať ustanovenia Zákonníka práce, napr. § 90 ods. 9: Rozvrhnutie pracovného času je zamestnávateľ povinný oznámiť zamestnancovi najmenej týždeň vopred a s platnosťou najmenej na týždeň.
Ak zamestnanec sviatok neodpracoval, tak nemá nárok na príplatok za prácu vo sviatok, resp. ani na náhradné voľno. Každá situácia je veľmi individuálna a má na ňu vplyv veľa skutočností, preto je ťažké dať Vám jednoznačné stanovisko.