Menu

Odberateľ mi časť tovaru vrátil a na reklamovanú časť potrebujem vystaviť dobropis. Ako postupovať?

Pri vystavení dobropisu je dôležité vybrať správny typ dokladu, ktorý predvolí riadky DPH a dobropisované položky zaevidovať mínusom.

Vystavený dobropis a jeho úhrada

Odberateľovi ste v júni 2018 dodali tovar, na ktorý ste vystavili faktúru – daňový doklad. Časť tovaru Vám odberateľ reklamoval a vrátil späť. Na reklamovaný tovar ste vystavili dobropis v sume -300,- EUR s DPH.

 

Zaevidovanie dobropisu v evidencii faktúr
Z hlavného menu ALFY plus vyberte Obchod/Faktúry a pridajte nový doklad:

  • vyplňte odberateľa, číslo faktúry a dátumy,
  • Typ dokladu vyberte Dobropis – Tuzemsko a vyplňte Predmet fakturácie,
  • na záložke Položky pridajte fakturovanú položku,
  • vyplňte názov položky, množstvo, a predajnú jednotkovú cenu uveďte mínusom,
  • na záložke Zápis do vyberte Stĺpec PD a Členenie,
  • Riadok DPH je doplnený 03o/04o,
  • formulár uložte.

  • na záložke Texty doplňte v časti Úvod informáciu napr.: Dobropisujeme Vám nasledujúci tovar k faktúre číslo:
  • doklad uložte.

  • Na Zázname DPH – Pridaj je doplnený Oddiel KV – C1,
  • v poli P. č. pôvodného dokladu uveďte číslo faktúry, ku ktorej bol dobropis vystavený,
  • formulár evidencie DPH uložte.

Úhrada vystaveného dobropisu v evidencii peňažného denníka

  • Z hlavného menu v programe vyberte Evidencie/Peňažný denník,
  • v časti Banka zvoľte Príjem,
  • vyplňte Dátum vyhotovenia,
  • v poli Uhrádzaný doklad tlačidlom  vstúpte do evidencie pohľadávok,
  • vyberte uhrádzaný dobropis,
  • zobrazený formulár Úhrada dokladu uložte tlačidlom OK. Údaje z vystaveného dobropisu sú doplnené do príjmového dokladu,
  • príjmový doklad uložte.

Keďže suma vystaveného dobropisu bola zaúčtovaná ako Príjem – mínusom, suma dobropisu bude z bankového účtu odpočítaná.

KROS