Menu

Ako ONIX priniesol prehľad a čas aj na kávu

Mohla to byť požiadavka, ako každá iná – potrebujeme nový informačný systém, aby sme mohli viac predávať, mali väčšie obraty, aby sme obslúžili viac zákazníkov, …. . No riaditeľ spoločnosti GlobalMed a.s., Michal Rzounek to videl úplne inak. Podľa jeho slov potreboval:uľahčiť svojim zamestnancom pracovný život, aby stihli všetko, čo majú urobiť a ešte im ostal aj čas na kávičku“.

Cieľ bol jasný

Takto by sa dala v skratke opísať potreba spoločnosti GlobalMed a.s., prečo sa rozhodli pre nasadenie systému ONIX. Samozrejme, dodatočných požiadaviek bolo o dosť viac. Môžeme spomenúť dohľadateľnosť dokladov a údajov, odstránenie čakania na prehľad o obrate za vybrané obdobie, bezproblémovú administratívu jednotlivých produktov, ako napríklad správne nahrávanie výrobných čísel a dátumov exspirácie. Predsa len, ide o zdravotnícke pomôcky. Prehľad toho, čo v sklade je a čo nie, zníženie potreby prepisovať údaje medzi jednotlivými dokladmi a ešte omnoho viac.

„Dnes vidím omnoho častejšie kolegyne na kávičke. Neznamená to, že vysedávajú, ale už nenarážame na limity vyťaženosti počas pracovného času. Vieme sa zamyslieť strategicky nad rozšírením portfólia, pričom neutrpí kvalita práce kolegýň a dokázali sme rozbiť priamu úmeru nárastu obratu s pracovnou vyťaženosťou.“

Michal Rzounek

riaditeľ spoločnosti GlobalMed a.s.

Splnil ONIX očakávania?

Zaujíma vás výsledok? Do veľkej miery sa podarilo naplniť hlavný cieľ, prečo zavádzali ONIX, ako aj ostatné menšie ciele. Úspešne vyriešených situácii je naozaj dosť.

Používanie mobilnej aplikácie na príjem a výdaj tovaru
Vďaka prepojeniu ONIXU s externou aplikáciou na načítanie čiarových kódov (v tomto prípade špeciálne upravených UDI kódov, v ktorých sú zakódované kódy produktu, výrobné čísla aj dátumy exspirácie) sa podarilo skrátiť čas príjmu tovaru na sklad z asi pol dňa na približne 20 minút. Čo je značná časová úspora.

Toto platí pre väčšie príjmy na sklad, kde sa objednávalo veľa produktov. No aj operatívne príjmy na sklad sa podarilo riešiť omnoho rýchlejšie. A čo je najpodstatnejšie, všetky informácie o prijímanom produkte boli prenesené do systému správne. Odstránenie možnej chybovosti pri zadávaní informácií o produkte do skladovej časti ONIXU malo veľa benefitov aj pri ich ďalšom spracovaní počas výdaja zákazníkom.

Nahrávanie dokladov do systému
„Nahrám ho raz a potom si len vytváram prepojené doklady a systém mi prenesie všetky potrebné údaje bez nutnosti prepisovania.“ Aj takéto skúsenosti majú členky tímu GlobalMed a.s. s používaním ONIXU v praxi. Áno je to tak. Podarilo sa upraviť a nastaviť systém tak, aby bolo možné viacero rôznych typov dokladov od zákazníka nahrávať do evidencií a potom k tomu nastaviť štruktúru work-flow vytvárania prepojených dokladov. A tak dnes naozaj rôzne doklady od zákazníka nahrajú iba raz a potom si prekliknutím na „prepojený“ doklad vytvoria ktorýkoľvek potrebný nasledujúci doklad.

Dohľadateľnosť údajov k zákazke alebo predávanému či nakupovanému tovaru
„Zadám si do vyhľadávacieho okna názov produktu, alebo jeho výrobné číslo a systém mi hneď ukáže, kde všade sme ho použili, na akých dokladoch je zadaný, kedy sme ho posielali zákazníkovi. Koniec hľadania v šanónoch a emailoch.“ Aj toto je jedna z možností, ako optimalizovať neefektívne využívanie pracovného času a vedieť sa venovať prioritnejším úlohám.

Prehľad o obrate za sledované obdobie, obchodníka alebo konkrétneho zákazníka
„Keď som potreboval údaje o obchode za vybrané obdobie, alebo zákazníka, tak som to zadal ako úlohu a čakal som. Niekedy pol hodinu, niekedy dlhšie. No a kolegyne medzi tým vytvárali jednu tabuľku z takého systému, druhú tabuľku z iného systému a potom to dávali dokopy a neviem čo ešte. Našťastie dnes už zo systému dokážeme takéto prehľady a výstupy dostať takmer okamžite. Tieto prehľady sme odladili, otestovali a podarilo sa. Zamestnancom tak odpadlo kopec ďalšej práce.“

Užívateľsky príjemné prostredie
„Naučili sme sa, čo ktorá skratka a jej farebná schéma znamená a vieme sa presne podľa toho v systéme orientovať“ – aj takéto malé drobnosti pomáhajú, aby sa ERP systém stal pomocníkom, a nie pánom.

Zákaznícka podpora na HOTLINE
„Ak si nevieme poradiť alebo máme s niečím problém, tak zavoláme na HOTLINE a tam nám vždy poradia. Radi by sme vyzdvihli prácu pani Haskovej, ktorá nám na každú našu požiadavku pomohla nájsť nejaké riešenie.“ Zavedenie systému ONIX nie je iba o nastavení systému, ale aj o nasledovnej podpore a pomoci pri riešení otázok a problémov. Aj tým dokážete ušetriť čas a venovať ho dôležitejším činnostiam.

Budúcnosť ONIXU vo firme GlobalMed

„Chceme sa pozrieť na naše sklady, 30 až 40 % obratu nám leží na sklade, keďže musíme byť flexibilní ohľadne dodávania zdravotníckeho materiálu do nemocníc, vo veľa prípadoch môžeme označiť tento tovar ako tzv. ležiaky držiace len pre istotu. Pomocou ONIXU by sme chceli sprehľadniť, ktoré produkty sa najčastejšie predávajú, ktorých je zbytočne veľa v porovnaní s reálnou spotrebou a upraviť zásoby na čo najviac možnú mieru efektívnosti.“

V ONIXE stačí nahrať informácie o pohyboch tovaru a tvorba výstupov je hračka. Získate prehľad o pohyboch na sklade na základe relevantných dát a rozhodovanie o nákupoch bude omnoho jednoduchšie.

„Pomocou ONIXU by sme chceli sprehľadniť, ktoré produkty sa najčastejšie predávajú, ktorých je zbytočne veľa v porovnaní s reálnou spotrebou a upraviť zásoby na čo najviac možnú mieru efektívnosti.“

Michal Rzounek

riaditeľ spoločnosti GlobalMed a.s.

Zostal čas aj na to príjemné

Prinieslo nasadenie systému ONIX vo firme GlobalMed očakávané výsledky?
„To, čo som ja od toho chcel, sa naplnilo. Dnes vidím omnoho častejšie kolegyne na kávičke. Neznamená to, že vysedávajú, ale už nenarážame na limity vyťaženosti počas pracovného času. Vieme sa zamyslieť strategicky nad rozšírením portfólia, pričom neutrpí kvalita práce kolegýň a dokázali sme rozbiť priamu úmeru nárastu obratu s pracovnou vyťaženosťou. Samozrejme výstupy a prehľady, ktoré potrebujem mám načas.“ hovorí p. Rzounek.

No a jeho zamestnankyne dodávajú: „Nám sa pracuje omnoho ľahšie a bez zbytočných stresov. To čo potrebujeme, vieme veľmi rýchlo dohľadať alebo zo systému vytiahnuť a áno, máme viac času aj na poobedňajšiu kávičku.“ Ako je to s časom na kávu u vás? Naháňate sa a zišiel by sa vám šikovný softvérový parťák? Ozvite sa nám a spoločne si posvietime na to, ako by ONIX pomohol práve vám.

Zdieľať
KROS
O nás
Blog
Kontakty