Menu

ONLINE FESTIVAL VZDELÁVANIA | 5. ROČNÍK

28. MÁJ – 30. MÁJ 2024

Organizátor KROS

Online festival vzdelávania je späť. 5. ročník bude už tradične plný nevšedných tém, zaujímavých hostí a lákavých diskusií. Prihláste sa zadarmo a užite si s nami dobré rady od odborníkov z fachu a skvelú atmosféru.

Top témy festivalu

Daňová kontrola digitálneho archívu. Je dôvod na väčšie obavy?

Ako sa pozerá správca dane na digitálny archív pri daňových kontrolách? Na čo sa pripraviť a ako prebieha odovzdávanie dokladov a výsledkov daňovej kontroly. Aké zákonné požiadavky je potrebné splniť, ak chce firma začať digitalizovať. Dozviete sa na festivale.

Mikrodaňovník a daňové zvýhodnenia

Legislatívnou zmenou sa od roka 2024 rozšíril počet daňovníkov, ktorí môžu byť mikrodaňovníkom a uplatniť si určité daňové zvýhodnenia. Zistite, ktoré to sú v diskusii s daňovou poradkyňou.

Nároky zamestnancov na pracovné voľno 

Svadba, pohreb, návšteva lekára, choré dieťa, darovanie krvi, svedectvo na súde… Aj to sú momenty, ktoré patria k životu. V akých situáciách a na ako dlho musíte zamestnanca uvoľniť z práce? Kedy ste povinní poskytnúť mu náhradu mzdy? Príďte si po odpovede na festival.

Digitalizujte stavebný denník, procesy na stavbe a znížte náklady

Stavebný denník je neoddeliteľnou súčasťou každej stavby. Je v dnešnej dobe potrebné každý jeden deň písať denník perom na papier? Dá sa tento proces zjednodušiť, digitalizovať alebo dokonca zautomatizovať? Prezradíme na festivale.

Ako predávať lepšie vďaka CRM

Odhaľte tajomstvo úspešného predaja cez CRM systém. Zistite, ako CRM zefektívni predaj a vzťahy od základu obchodného myslenia, cez hlbokú filozofiu, praktické využitie systému Raynet až po jeho integráciu s KROS Fakturáciou.

Elektronické služby štátu ako ich nepoznáte

Ako automatizovať interné procesy, ktoré súvisia s komunikáciou s úradmi? Predstavíme vám možnosti hromadného spracovania pošty, odosielania podaní, či ich podpisovania. Dozviete sa, ako na pár kliknutí spraviť to, čo bežne robia brigádnici celé dni a čo v najbližšej dobe chystá štát.

Program festivalu

}

08:00

trvanie 40 minút

Zuzana Furindová

špecialistka na OLYMP

OLYMP: Najčastejšie otázky na HOTLINE

Ako do OLYMPU správne zadať skrátený pracovný úväzok či zmeny a dodatky k pracovnej zmluve? V čom sa líši zadávanie materskej, otcovskej a rodičovskej dovolenky? Ako evidovať zdravotnú poisťovňu a odvodovú odpočítateľnú položku pri dohodároch?  Tieto otázky vás na HOTLINE pália najčastejšie. Príďte si vypočuť odpovede.
}

09:20

trvanie 40 minút

Alena Galošová

legislatívna analytička

Zahraničné služby a DPH

Aby proces poskytnutia a prijatia služby medzi tuzemským daňovníkom a daňovníkom z iného členského štátu EÚ prebehol čo najplynulejšie a podľa platnej legislatívy, je potrebné transakciu správne posúdiť aj z pohľadu DPH. Objasníme vám základné pravidlá. Legislatívnu teóriu samozrejme pretavíme aj do príkladov.
}

10:10

trvanie 40 minút

Andrea Kuráňová

špecialistka na OMEGU 

Poskytovanie služieb do zahraničia v praktických príkladoch

Poskytovanie služieb do zahraničia je dôležitou súčasťou medzinárodného obchodu. Jedným z hlavných aspektov je správne určenie miesta plnenia. Okrem toho musíte zistiť, či vám nevznikajú aj ďalšie povinnosti voči iným krajinám. V praktických príkladoch ukážeme, na čo si treba dať pozor a ako takého doklady zaevidovať v OMEGE.   
}

11.00

trvanie 40 minút

Lenka Beniačová

špecialistka na ALFU plus

ALFA plus: Čo vás najviac zajíma na HOTLINE?

Poskytujete služby do EÚ? Na konkrétnych príkladoch vysvetlíme, ako postupovať pri vystavovaní faktúr podľa § 15 a  § 16. Obstarali ste si do firmy auto na lízing alebo úver? Porovnáme rozdiely a spôsob ich evidovania v ALFE plus.  
}

11:40

trvanie 45 minút

Obedná prestávka

}

12:10

trvanie 40 minút

Martina Tichá

moderátorka

Júlia Kyselová

legislatívna analytička

Miroslava Horňáková

špecialistka na OLYMP

Diskusia: Nároky zamestnancov na pracovné voľno 

Svadba, pohreb, návšteva lekára, choré dieťa, darovanie krvi, svedectvo na súde... Aj to sú momenty, ktoré patria k životu. V akých situáciách a na ako dlho musíte zamestnanca uvoľniť z práce? Kedy ste povinní poskytnúť mu náhradu mzdy a kedy naopak nie? Ako zamestnanec preukazuje dôvod neprítomnosti v práci? Aj to sú otázky, na ktoré budeme hľadať odpovede počas diskusie. A keďže leto je tu čo nevidieť, porozprávame sa aj o možnostiach zamestnancov vykryť neprítomnosti v práci z dôvodu starostlivosti o dieťa počas letných prázdnin.  
}

13:00

trvanie 40 minút

Lenka Cveková

špecialistka na OMEGU 

Majetok v daňovom priznaní právnických osôb

Pri evidencii majetku je niekedy náročné správne nastaviť kartu majetku pre výpočet odpisového plánu. Okrem účtovných a daňových odpisov má majetok vplyv aj na daňové priznanie k dani z príjmov PO. Viete, ako sa hodnoty z evidencie majetku v OMEGE prejavia v daňovom priznaní? Príďte si po odpoveď na festival.
}

13:50

trvanie 40 minút

Jozef Osadský

špecialista na ALFU plus

Ako si uľahčiť prácu v ALFE plus

Prijímate opakujúce sa faktúry? Stačí pár klikov a zaevidujete si ich dopredu na celý rok. Ukážeme vám, ako v ALFE plus nastaviť vlastné číslovanie dokladov či upraviť tlačovú zostavu. Pozrieme sa aj na to, ako si zálohovaním údajov chrániť svoje účtovníctvo.
}

08:30

trvanie 40 minút

Katarína Bohdalová

daňová poradkyňa

Andrea Kuráňová

špecialistka na OMEGU

Diskusia: Mikrodaňovník a daňové zvýhodnenia

Legislatívnou zmenou sa od roka 2024 rozšíril počet daňovníkov, ktorí môžu byť mikrodaňovníkom a uplatniť si určité daňové zvýhodnenia. Zistite, ktoré to sú v diskusii s daňovou poradkyňou. Nie ste si istí, či môžete využiť výhody mikrodaňovníka? Opýtajte sa odborníčky priamo na festivale.
}

09:20

trvanie 40 minút

Anna Chabadová

moderátorka

Dana Kavorová

daňová poradkyňa Consultare Team

Mária Horváthová

audítorka Slovenská komora audítorov

Zuzana Danišková

špecialistka na OMEGU a KROS Digitálnu kanceláriu

Diskusia: Daňová kontrola digitálneho archívu. Je dôvod na väčšie obavy?

Digitalizácia je s nami už nejaký ten piatok. Ako sa pozerá správca dane na digitálny archív pri daňových kontrolách?

Porozprávame sa o tom, na čo sa pripraviť a ako prebieha odovzdávanie dokladov i výsledkov daňovej kontroly.

Témou diskusie bude aj to, ako sa pozerá zákon na digitalizáciu a aké požiadavky je potrebné splniť, ak chce firma začať digitalizovať.

}

10:10

trvanie 40 minút

Janka Kostolanská

špecialistka na OMEGU a KROS Digitálnu kanceláriu

Efektívne digitálne účtovníctvo

Máte otázky, ako funguje digitálne účtovníctvo? Poďme si ukázať, ako ľahko spracovať doklad, rýchlo a jednoducho načítať bankové pohyby nielen do KROS Digitálnej kancelárie, ale aj do účtovníctva a čo je potrebné spraviť, aby sa doklad dostal do digitálneho archívu. Pozrieme sa aj na šikovné digitálne funkcie a poradíme, ako získať rýchle a jednoduché prehľady.
}

11:00

trvanie 40 minút

Ľudmila Kellnerová

špecialistka na KROS Fakturáciu

Elektronická faktúra: Revolúcia vo výmene dokladov medzi firmami

Čo je to elektronická faktúra? A ako vďaka nej ušetriť čas sebe aj svojim partnerom? Dozviete sa na festivale. Chýbať nebude ani kopec konkrétnych príkladov z praxe.
}

11:40

trvanie 30 minút

Obedná prestávka

}

12:10

trvanie 40 minút

Radoslav Králik

moderátor

Petra Hladká

product owner OMEGA

Simona Antolík

CEO QUEEN Control

Diskusia: Účtovníctvo dnes a zajtra

Viete si predstaviť účtovníctvo budúcnosti? Ako budeme účtovať o 5, 10 či viac rokov?

So zástupcom účtovnej firmy, ktorá plne digitalizuje, odhalíme, ako vnímajú raketový posun účtovníctva a digitalizáciu.

}

13:00

trvanie 40 minút

Silvia Derjánová

špecialistka na OLYMP

Mzdové online appky

Uľahčite si komunikáciu so zamestnancami a sociálkou vďaka online appkám. Ukážeme vám, ako informácie o ePN stiahne OLYMP automaticky priamo zo Sociálnej poisťovne. Nechce sa vám ručne evidovať údaje o zamestnancovi do Personalistiky? Dajte osobný dotazník vypísať nastupujúcim zamestnancom v novinke KROS Personálne dotazníky. Zabezpečené posielanie výplatných pások, ročného zúčtovania dane aj iných dokumentov vám zasa zjednoduší MyJob.
}

13:50

trvanie 40 minút

Peter Steinhübl

CEO Slovensko.Digital

Ján Suchal

vývojar Slovensko.Digital

Elektronické služby štátu ako ich nepoznáte

Chcete vedieť, ako automatizovať interné procesy, ktoré súvisia s komunikáciou s úradmi? Predstavíme vám možnosti hromadného spracovania pošty, odosielania podaní, či ich podpisovania. Dozviete sa, ako na pár kliknutí spraviť to, čo bežne robia brigádnici celé dni. Prezradíme, čo v najbližšej dobe chystá štát, aké sú jeho povinnosti, čoho sa môžete ako občania, podnikatelia a profesionáli domáhať a ako to využiť pri práci.
}

08:30

trvanie 40 minút

Marcel Barčík

špecialista na CENKROS 4

Online rozpočtovanie – neinštalujte, rozpočtuje!

Vytvárajte jednoduché stavebné rozpočty rýchlo, kdekoľvek, vždy s aktuálnou cenníkovou databázou CENEKON. Ukážeme vám rýchlu úpravu rozpočtu, vytvorenie cenovej ponuky pre zákazníka aj možnosť vytvorenia súpisu prác s prepojením na fakturáciu. Samozrejme online.
}

09:20

trvanie 40 minút

Filip Pánis

špecialista na ONIX

Kedy je čas na ERP systém?

Ak chcete svoju firmu držať pevne v rukách a máte víziu, kde by mala za pár rokov byť, je na mieste uvažovať o zavedení riadiaceho ERP systému. Vynára sa vám ale mnoho otázok. Je ERP systém vhodný aj pre moju firmu? Čo je pre nasadenie potrebné? Na čo dať pozor pri výbere a koho v rámci firmy zapojiť? A vlastne, ako dlho bude trvať nasadenie? Príďte si po odpovede na festival.
}

10:10

trvanie 40 minút

Tomáš Gálik

CEO Chameleoon

Workshop: Efektívne expedovanie s Chameleoonom

Potrebujete doručovať tovar svojim zákazníkom? Či ste manažér, vedúci skladu alebo majiteľ firmy, príďte sa inšpirovať. Poradíme, ako ušetriť čas a vyvarovať sa chýb pri balení balíkov. Predstavíme základné informácie o procese prepravy kuriérmi a expedície. Prakticky ukážeme, ako celý proces realizovať tak, aby vás nezaťažoval.
}

11:00

trvanie 40 minút

Martina Stenchláková

špecialistka na KROS Fakturáciu 

Maximalizujte efektivitu s KROS Fakturáciou a jej integráciami 

Vydolujte zo svojej KROS Fakturácie, čo sa dá. Pozrieme sa na prepojenie s bankovým účtom. Preskúmame možnosti prepojenia cez API rozhranie a prepojenie e-shopu s fakturáciou cez pluginy WooConn.sk a Shoptet. Mrkneme aj na doplnok RAYNET CRM, ktorý umožní prenos vyúčtovacích a zálohových faktúr. Nezabudneme ani na exporty pre kuriérov.
}

11:40

trvanie 30 minút

Obedná prestávka

}

12:10

trvanie 40 minút

Tomáš Gálik

CEO Chameleoon

Chameleoon skladník – keď je v sklade poriadok

Príďte zistiť, čo znamená WMS, ako v sklade zhodovať evidenčný stav tovaru so skutočnosťou, urýchliť a upresniť skladové operácie s využitím čiarového kódu či spraviť inventúru za pätinu času.
}

13:00

trvanie 40 minút

Petr Soukeník

head of partnerships RAYNET

Workshop: Ako predávať lepšie vďaka CRM

Odhaľte tajomstvo úspešného predaja cez CRM systém. Zistite, ako CRM zefektívni predaj a vzťahy od základu obchodného myslenia, cez hlbokú filozofiu, praktické využitie systému Raynet až po jeho integráciu s KROS Fakturáciou a ONIXOM. Naučíme vás efektívne spravovať dáta, zdieľať informácie v tíme a udržiavať kontext s každým zákazníkom.
}

13:50

trvanie 40 minút

Michal Mrmus

špecialista na CENKROS 4

STAVARIO: Digitalizujte stavebný denník, procesy na stavbe a znížte náklady

Stavebný denník je neoddeliteľnou súčasťou každej stavby. Je v dnešnej dobe potrebné každý jeden deň písať denník perom na papier? Dá sa tento proces zjednodušiť, digitalizovať alebo dokonca zautomatizovať? Spoznajte aplikáciu STAVARIO.

Vaše dojmy z minulých ročníkov

Ďakujem za cenné rady, praktické ukážky v programe aj za pohľad z druhej strany, ako sa softvérová firma vysporiada s legislatívnymi zmenami – digitalizáciou.
Lucia S.

Dnes ste mi veľmi pomohli, hlavne s OLYMPOM. Ďakujem, je to veľmi dobré a poučné pre malé firmy a ich účtovníčky.
Stanislava P.

Témy sú rozoberané rýchlo, ale podrobne. Teória, ale aj ukážky v praxi – v programe. Vyberiem si, čo ma zaujíma, a to sledujem. Tento spôsob mi vyhovuje.
Anna F.

Partneri festivalu

Partneri
Partneri
KROS
O nás
Blog
Kontakty