
Letná vlna noviniek v digitálnom účtovníctve
Letná vlna noviniek v digitálnom účtovníctve
Predstavte si, že máte úplnú kontrolu nad tým, kedy a aké doklady prenesiete do svojho účtovníctva, presne podľa vašich predstáv. Už od júla sa tento sen stáva realitou. Vďaka vašim námetom a spätným väzbám prináša KROS Digitálna kancelária novinku, ktorá vám umožní jednoducho si nastaviť sťahovanie dokladov do Podvojného účtovníctva OMEGA (od verzie 28.50) tak, ako to najviac vyhovuje vám. Zmena, ktorá vám prácu nielen uľahčí, ale aj spríjemní. Zaujíma vás, na čo všetko sa môžete tešiť? Čítajte ďalej.
Ako bude vyzerať nové sťahovanie dokladov z KROS Digitálnej kancelárie?
V KROS Digitálnej kancelárii si cez novú možnosť “Schváliť doklad na zaúčtovanie” označíte tie doklady, ktoré chcete preniesť do programu. Tento stav sa vám prehľadne zobrazí priamo v tabuľkovom zobrazení, vďaka čomu budete mať rýchly prehľad o stave spracovania nahraných dokladov.

Pri sťahovaní dokladov si následne budete môcť vybrať, či chcete preniesť len schválené doklady alebo všetky dostupné doklady naraz (ako doteraz). K väčšej flexibilite pri sťahovaní prispeje aj možnosť nastaviť si dátum “Do”, na základe ktorého sa prenesú len doklady dodané alebo vystavené do daného dátumu. Získate tak ešte väčšiu kontrolu nad tým, čo sa dostane do účtovníctva.

Potrebujete doklad znova preniesť do účtovníctva? Stačí ho odomknúť a znova označiť príznakom na zaúčtovanie. V prípade, že sťahujete všetky doklady naraz, postačí ich ponechať odomknuté. Nezabudnite tiež využiť možnosť hromadného odomknutia, ktorá vám celý proces ešte viac zjednoduší.
Pri opakovanom sťahovaní vám program Podvojné účtovníctvo OMEGA ponúkne na výber dve možnosti:
- Stiahnuť doklady nanovo, čím sa existujúce údaje prepíšu . To oceníte napríklad pri zmene zaúčtovania.
- Importovať len prílohy k už existujúcim dokladom, ak boli v KROS Digitálnej kancelárii dodatočne pridané.
Čitateľnejšie údaje po zamknutí dokladu
Vylepšenia sa dočká aj zamykanie dokladov. V KROS Digitálnej kancelárii sa uzamknú iba tie doklady, ktoré skutočne stiahnete. Vďaka novému vizuálu bude jasnejšie vidieť dôvod uzamknutia dokladu a zároveň budú uzamknuté doklady prehľadnejšie a ľahšie čitateľné.

KROS Digitálnu kanceláriu zároveň sprístupňujeme ešte väčšiemu okruhu používateľov. Od júla si ju môžete s programom Podvojné účtovníctvo OMEGA prepojiť aj v bezplatnej skúšobnej verzii. Vyskúšajte si všetky funkcie naplno ešte pred zakúpením a presvedčte sa sami, ako vám zjednoduší prácu.
Aj banky sa dočkajú vylepšenia
Keďže každý pracuje s bankovými účtami inak, v účtovníctve pribudla aj možnosť vybrať si konkrétny bankový účet, z ktorého chcete pohyby stiahnuť. Samozrejme, možnosť výberu časového obdobia (od – do) zostáva zachovaná.

Viac kontroly pre kvalitnejšie účtovníctvo
Výsledok importu je teraz prehľadnejší a obsahuje viac detailov, ktoré vám pomôžu rýchlo zistiť, čo sa naimportovalo a čo nie. Navyše, program teraz sám dohliada na duplicity – ak sa pokúsite naimportovať doklady, ktoré už v účtovníctve máte, systém ich automaticky vynechá a upozorní vás na ne. Cieľom je pomôcť vám udržať si v účtovníctve poriadok.

Aj aplikácie KROS Fakturácia a KROS Firma prinášajú vylepšenia
Novinkou je automatické priloženie PDF originálov ku všetkým faktúram z KROS Fakturácie alebo KROS Firmy po ich stiahnutí do programu pre podvojné účtovníctvo.
A ak v týchto aplikáciách nahrávate faktúry a bločky do výdavkov, po novom ich budete vedieť stiahnuť do programu aj s prílohami, ktoré sa uložia do vášho počítača. Nezabudnite však, že bez Digitálneho archívu nejde o plnohodnotnú a legislatívne správnu archiváciu.
Chcete vedieť, ako budú vyzerať tieto zmeny v praxi? To vám ukážeme na online webinári už 26. júna 2025 o 10:00 hod. Stačí sa prihlásiť.
Veríme, že letná vlna noviniek vám prinesie viac kontroly a menej starostí s účtovníctvom. Vaše podnety nás neustále inšpirujú k zlepšovaniu. Posúvame naše – vaše aplikácie dopredu, aby vám každý deň uľahčili prácu. Zostaňte s nami – ďalšie novinky sú už na ceste.