Ako vybrať správnu účtovníčku?

Hovorí sa – sto ľudí, sto chutí. Tak je to snáď pri výbere čohokoľvek. Platí to teda aj pri výbere správnej účtovníčky zo strany podnikateľa. A to aj v prípade, že ide o internú alebo externú účtovníčku.

Ako teda postupovať pri jej výbere?

  1. Neunáhlite sa

V prvom rade väčšina podnikateľov zvažuje čo najnižšie náklady spojené práve so spracovaním účtovníctva a častokrát sa rozhodne pre najlacnejšiu „ponuku“.  Dvakrát meraj, raz strihaj. V tejto oblasti to platí 100 %-ne. Možno si poviete, že pri najlacnejšej účtovníčke ušetríte. Možno ušetríte TERAZ. Ale časom zistíte, koľko ste práve PREPLATILI v rámci celého roka. Prečo? Pretože správna účtovníčka vám dokáže šetriť a zároveň zarábať peniaze. Veľká česť všetkým účtovníkom, ktorí svoju prácu odvádzajú zodpovedne, avšak podhodnotene.

  1. „Preverte“ znalosti

Jeden z najdôležitejších krokov pri výbere účtovníčky. Preverte si jej prax v odbore, referencie a všestrannosť. Všestrannosť je veľmi vzácna v prípade špecifických situácií, ktoré pri podnikaní nastávajú. Občas príde situácia, ktorá nastane jedenkrát za celú prax podnikateľa, či účtovníčky. Práve vďaka všestrannosti si s ňou však správna účtovníčka vie poradiť.

  1. Komunikácia a inovatívnosť

Obidve kritéria majú veľký vplyv na spoluprácu s účtovníčkou. Komunikácia je dôležitá nielen vo vzťahu ku klientovi (podnikateľovi), ale aj k finančným inštitúciám a úradom. Keďže všetci chceme ísť s dobou a uľahčovať si prácu, musíme byť aj inovatívni. Rovnako to teda platí aj v prípade účtovníčky. Mala by byť ochotná a otvorená všetkým možnostiam, ktoré môžu uľahčiť prácu nielen jej, ale aj klientom. Napríklad aj v oblasti elektronickej komunikácie.

  1. Efektívnosť

Efektivita je veľmi dôležitá pri rozhodovaní o internej alebo externej účtovníčke. V prípade, ak ide o veľký podnik, môže byť interná účtovníčka dokonca nutnosťou. V opačnom prípade, pri menších podnikoch, môže predstavovať neefektívne vynaložené náklady. 

  1. Dajte na intuíciu

Často nás práve intuícia zachráni. U nás v KUFIU máme zákazníkov, ktorí nás nikdy nevideli. Stačilo im, aby nás počuli a poznali našu spoločnosť. A možno práve to ich presvedčilo, aby sa s nami vydali na účtovnú cestu smerom k správnym a lepším číslam na účtoch.

Nejde o jednoduché rozhodnutie, ktorého výsledok sa prejaví po krátkom čase. Je to beh na dlhé trate. My však veríme, že na slovenskom trhu sú múdri bežci, a preto im držíme palce pri správnom výbere.

Komentáre k článku:

Súvisiace témy k článku:
            
KROS
Copy link