Menu

Hľadáte softvér na fakturáciu? Z týchto riešení si vyberiete

Mnohí z nás majú sen postaviť sa na vlastné nohy, byť závislí len na sebe a podnikať. Má to svoje výhody, no na začiatku si to vyžaduje dlhú cestu a vyriešenie mnohých otázok. Jednou z nich je, akým spôsobom budete za svoje výrobky alebo služby fakturovať. Vybrať si správny program na vystavovanie faktúr nemusí byť jednoduché. Prečítajte si niekoľko tipov, ktoré vám uľahčia rozhodovanie.

Zakladáte si živnosť?

Najlepšie je priblížiť funkčnosť jednotlivých softvérov na fakturáciu na konkrétnom príklade. Adam je stolár a začína podnikať ako živnostník výrobou nábytku na mieru. Na začiatku mu teda stačí viesť jednoduché účtovníctvo a vystavovať faktúry. Fakturáciu môže elegantne vyriešiť v krosáckych programoch ALFA plus alebo iKROS.

Rozhoduje sa, či si bude viesť účtovníctvo sám alebo využije externú pomoc. V prvom prípade by bol pre neho ideálnym riešením program ALFA plus. Môže v ňom viesť jednoduché účtovníctvo, pomocou vzorových typov dokladov hravo vystavovať faktúry (dokonca aj v cudzom jazyku) a automaticky ich potom preniesť do účtovníctva. Má tiež možnosť prepojiť fakturáciu s registračnou pokladnicou.  V prípade, že sa jeho klient omeškal s úhradou môže vystaviť a zaslať upomienku k neuhradenej faktúre.

Ak nechá účtovníctvo na účtovníčku, láka ho iKROS, v ktorom môže vystavovať faktúry kedykoľvek a kdekoľvek. Stačí mu len prístup na internet, nepotrebuje žiadne inštalácie. Navyše, zo začiatku mu stačí jednoduchá fakturácia, a tá je v iKROSE zadarmo. Výhodou je, že faktúru vystaví aj na mobile či tablete.

Ako vyrieši fakturáciu eseročka?

V inej situácií sa nachádza Ema. Tá práve zakladá svoju eseročku, čím jej vzniká povinnosť viesť podvojné účtovníctvo. Aj ona okrem iných záležitostí rieši otázku fakturácie. Komplexné riešenie vidí v programe OMEGA. Tu okrem vedenia podvojného účtovníctva získa aj komfortný nástroj na fakturáciu.

Faktúru vystaví viacerými spôsobmi. Najpoužívanejšia je kópia z iného dokladu, napr. dodacieho listu, cenovej ponuky, objednávky, výdajky, ale aj z inej faktúry, čím ušetrí čas a vyhne sa chybovosti pri ručnom pridávaní položiek. Výhodou je aj to, že fakturačné údaje o partnerovi sa doplnia priamo z registra firiem. Ema ich teda nemusí prácne vyhľadávať z rôznych zdrojov a prepisovať. Overenie platnosti IČ DPH urobí rovno na doklade, odošle a zaúčtuje tak správny daňový doklad.

Keďže v rámci podnikania má Ema aj eshop, ocení import faktúr a objednávok do Omegy. Úpravy, akými sú napríklad pridanie zľavy či členenie na zákazky, vie urobiť aj hromadne. Priamo z faktúry môže vytvoriť ďalšie doklady, pohyby na sklade či vytlačiť bloček s inkasom cez registračnú pokladnicu. Faktúru môže nechať automaticky zaúčtovať a zaradiť do daňového priznania DPH či súhrnného výkazu. Eme sa páči, že faktúry môže poslať hromadne emailom a odberateľ má možnosť uhradiť ich cez smartfón pomocou QR kódu. Program ju upozorní i na neplatičov. Keďže sa chce Ema odlíšiť od konkurentov a zaujať moderným dizajnom svojich dokladov, aj toto jej OMEGA umožní editovaním dokladov podľa vlastných potrieb.

Ema však veľa cestuje a ocenila by možnosť vystavovať faktúry aj v mobile. Preto zvažuje iKROS.V prípade, že by účtovníctvo nechala na svoju kamošku účtovníčku, a teda ho vyriešila externe, je pre ňu iKROS tá správna voľba. V jeho platenej verzii je fakturácia pokrytá kompletne. iKROS doplní údaje o partneroch z registra firiem a automaticky prácu uloží. Z cenovej ponuky ľahko vytvorí objednávku, z objednávky faktúru a z nej dodací list. V iKROSE si môže vytvoriť cenník svojich výrobkov a jednoducho ho prepojiť s eshopom. Umožňuje aj automatické spracovanie notifikácií a výpisov z banky (evidovanie úhrad) a mnohé ďalšie vychytávky.

 

Zišiel by sa vám do firmy podnikový systém?

Ivan už svoju firmu má a potreboval by ucelený podnikový systém podľa svojich predstáv. Ani to nie je v krosáckych softvéroch nemožné. Program ONIX je na to ako stvorený. Keďže každá firma je iná, ONIX sa prispôsobí na mieru aj tej Ivanovej a ponúkne mu efektívne riadenie všetkých firemných procesov. Fakturácia nie je výnimkou.

Vzhľad dokladov si môže navrhnúť podľa svojich požiadaviek a dodať tak štýl svojmu podnikaniu. Každému zákazníkovi môže nastaviť fakturačný kredit a mať tak pod kontrolou ich platobnú disciplínu. Na mieru si vie v ONIXE prispôsobiť i obchodný cyklus, podľa toho, ako ho má zaužívaný so svojimi dodávateľmi a odberateľmi. Automatické zaevidovanie príjemky či výdajky na sklade Ivan určite ocení a ONIX bude mať prepojený aj so svojim eshopom. Keďže vo firme už používa OMEGU, len ju zosynchronizuje s ONIXOM a naimportuje dáta aj so zaúčtovaním dokladov.

A čo všetko Ivanovi ONIX navyše umožní?

  • Vytvorí faktúry z akéhokoľvek dokladu a dokáže ich prepojiť na zdrojový doklad.
  • Aby mal Ivan prehľad, môže sledovať, či už boli položky vyfakturované.
  • Jednoducho nastaví prenos ešte nevybavených položiek do nasledujúceho dokladu.
  • Môže sledovať maržu na položke aj na celom doklade.
  • ONIX mu umožní evidovať aj ostatné doklady súvisiace s fakturáciou.
  • Nastaví si automatické stavy na dokladoch.
  • Program mu znázorní, že nastala zmena ceny či množstva oproti predchádzajúcemu dokladu.
  • Vytvorí užívateľské pohľady s preddefinovaným filtrovaním.
  • Získa komplexný prehľad o celej zákazke.

Našli ste riešenie pre Vás? Ak nie, nezúfajte. Ozvite sa nám na číslo 041/707 10 59 a radi Vám poradíme.

Zdieľať
Súvisiace témy k článku
KROS
O nás
Blog
Kontakty