Menu

Ja, konzultantka

„Dobrý deň, Dingová, firma Kros“, touto formuláciou začínam svoj pracovný deň. Zaujíma vás, čo práca konzultantky znamená?

V bývalej práci som začínala chytať „ponorkovú chorobu“, tak som sa inzerátu na miesto konzultantky do Krosu veľmi potešila. Pri pohovore sa ma, dnes už kolegovia, pýtali, či mám aspoň nejakú predstavu, čo taká konzultantka vlastne robí a či sa nebojím, že všetky stresové situácie na telefóne zvládnem. Samozrejme, odpoveď bola jednoznačná – Áno. Človek si povie, veď telefonujem denne, pracovnú zmenu potrebujem a chcem, tak v čom by mohol byť problém. Dnes už viem, že predstavy o tejto pozícii som mala minimálne.

Po úspešnom prijatí začala príprava na konzultácie. Viete, jeden z dôvodov prečo som chcela odísť z predchádzajúcej práce, aj keď sme boli super kolektív a stretávame sa dodnes, bola chuť naučiť sa niečo nové. V období príprav na konzultácie som si to musela opakovať každý deň. Konzultantka, okrem programu, ktorý konzultuje, musí zvládnuť aj viacero iných systémov, ktoré ku svojej každodennej práci potrebuje systém evidovania hovorov a námetov od zákazníkov, systém riešenia úloh s oddelením výroby a pod.). Súčasťou zaúčania sú aj školenia telefonickej komunikácie, ktoré sú nápomocné pri zvládaní „stresových hovorov“.

S hlavou plnou nových informácií prišiel deň prvého hovoru. Samozrejme, zákazník na druhej strane linky nemal práve problém s navigáciou v programe, ale riešil technický problém. No paráda. Počas prípravy na konzultácie som sa naučila veľa vecí, ale hneď prvý hovor mi ukázal, že prax je prax. Spoločnými silami sme s mojimi kolegyňami  otázku vyriešili a mne bolo jasné, že obdobie zaúčania bude trvať ešte nejakú dobu.

Praktická časť konzultácií je tá najlepšia škola. Veľakrát mi pomohla nielen po pracovnej stránke, ale aj v súkromí. Zákazník, s ktorým komunikujem, nemusí mať práve príjemný deň a ak mu niečo nefunguje ešte aj v programe, tak hovor je skutočne náročný. Trpezlivosť a snaha doviesť hovor k zákazníkovej spokojnosti, „vybrúsili“ niektoré moje vlastnosti, ktoré boli až doteraz skôr v úzadí. Pracovné konzultácie mi pomáhajú aj pri komunikácií v rodine, aj keď „diskusné fórum“ s mojimi deťmi nebýva vždy zakončené úspechom.

Aj ďalšie pracovné návyky sa prejavili aj doma. Tí z vás, ktorí doma používate aj pevnú linku si to vedia veľmi dobre predstaviť. Zodvihnete doma telefón a namiesto formulky „prosím“ poviete „prosím, firma Kros, Dingová“. Takže moja rodina a známi, ktorí sa k nám dovolali, majú z celej situácie a hlavne zo mňa veľkú zábavu.

Aby ste si však nemysleli, že jedinou náplňou konzultantky je len telefonovanie. Konzultantka, okrem programu, musí zvládnuť písanie postupov, reaguje na diskusie a rôzne príspevky, spracováva nové námety, zaujímavo a odborne školí zákazníkov v programe a robí aj mnoho ďalších vecí.

Takže, keď som si už myslela, že konzultácie mám celkom zvládnuté, prišla ďalšia nová vec – školenia. Čože? Veď ja mám trému, to nedám… Pocity, ktoré boli pred prvým školením vám do podrobnosti ani nebudem popisovať. Za pomoci kolegýň, ktoré školenia zažili a s myšlienkou v hlave, že to musíš dať, sa mi podarilo zvládnuť aj túto časť mojej pracovnej náplne. Nemôžem povedať, že trému pred školením nemám aj dnes. Áno mám. Vždy si však poviem, že program ovládam a chcem každého, kto sedí v školiacej miestnosti, naučiť čo najviac. A keď zákazníkov dobre vyškolím, možno aj konzultácií bude menej.

A čo dodať na záver? Za mňa osobne – život konzultanta je pestrý, zaujímavý a ani na chvíľku nudný. Neustále zmeny zákonov prinášajú zmeny v programe, čiže sa neustále učím nové veci. Každý hovor je jedinečný a špecifický. Som rada, že som konzultantka, že pracujem v spoločnosti Kros a že konzultácie, ktoré ma živia, ma ešte stále aj bavia.

Komentáre k článku:

Súvisiace témy k článku:
KROS
Share via