Sumárny doklad alebo 1 doklad namiesto 10-tich

Ako účtujete bločky z registračných pokladníc? Každý samostatne, alebo si viaceré bločky spočítate a vystavíte k nim na konci mesiaca 1 výdavkový doklad?

V praxi sa používajú obidva spôsoby, aj keď častejšie sa stretávame s účtovaním typu „na jeden bloček, jeden výdavkový doklad“. Skúste si však predstaviť, že namiesto desiatich dokladov vystavíte len jeden. Hromadné zaúčtovanie bločkov vám ušetrí množstvo zápisov v peňažnom denníku, a v konečnom dôsledku aj peniaze a papier.

Ako to funguje?

V polročnej verzii programu ALFA plus sme pre Vás pripravili novú funkciu Sumárny doklad.

Stačí jeden výdavok, v ktorom zadáte dátumy a sumy z jednotlivých bločkov. Program automaticky urobí ich súčet s rozpisom na základ a DPH. K sumárnemu pokladničnému dokladu môžete vytlačiť aj prehľad súm, ktoré ho tvoria. Samozrejme vždy treba aj originály bločkov.

 

 

 

A čo na to daňová kontrola?

Podľa informácií na stránke finančnej správy sa účtovné zápisy v účtovných knihách vykonávajú v časovom slede na základe účtovných dokladov. Účtovné zápisy sa môžu vykonávať aj na základe súhrnného účtovného záznamu, ktorým sa zoskupujú viaceré účtovné záznamy.

Komentáre k článku:

Súvisiace témy k článku:
            
KROS
Share via