Získať kontrolu nad každou zákazkou je čoraz zložitejšie

Firma Valve si za 17 rokov svojej existencie vybudovala na trhu výborné meno. Vo svojom odbore patrí k úplnej špičke na Slovensku a nás veľmi teší, že svojou troškou k tomu prispieva aj náš podnikový systém ONIX. O tom, aké to je pôsobiť na úzko špecializovanom trhu, ako riešiť zákazkový obchod aj to, ako do zákazkovej firmy integrovať podnikový systém, akým je aj ONIX sme sa rozprávali s predsedom predstavenstva Pavlom Turčanom.

Vaša spoločnosť pôsobí v oblasti, ktorá ľudom nie je veľmi známa. Čo teda vaša firma robí?

Firma VALVE vznikla pôvodne ako servisná organizácia špecializovaná na opravy poistných ventilov. Dnes našim zákazníkom poskytujeme profesionálne poradenstvo, predaj a servis kvalitných armatúr a tiež správnu diagnostiku odvádzačov kondenzátu. Ponúkame široký sortiment výrobkov nemeckej firmy ARI Armaturen Albert Richter GmbH.

Kam najčastejšie smerujú vaše produkty?

Je to rôzne, ale prevažne ide o segmenty teplárenského, hutníckeho, automobilového a chemického priemyslu. Najväčšiu časť nášho portfólia výrobkov tvoria uzatváracie ventily pre prívod tepla, pary, vody a plynu. Zabezpečujeme plynulosť dodávok energie pre funkčnosť technologických celkov.

Väčšinu tovaru zrejme objednávate priamo na konkrétnu zákazku. Čo je najzložitejšie pri takomto type obchodov?

Áno najčastejšie je to vždy na konkrétnu zákazku. Najťažšie je nájsť technické riešenie a potom zachovať poriadok a prehľad v samotných zákazkách. Z každého obchodu nám vyplýva množstvo termínov, na ktoré musíme pamätať. Navyše v jednej odoslanej objednávke do výroby objednávame tovar na niekoľko zákaziek s ohľadom na minimálny objem, či dopravné náklady .

Jednotlivé položky zákazky majú rôzne ceny, preto každá zákazka musí byť detailne konzultovaná s projektantom a realizátorom, aby sa nestalo, že objednáme niečo navyše, resp. niečo iné ako bolo skutočne na zákazku potrebné. Jednoducho objednávku treba vždy optimalizovať.

V roku 2016 ste zaviedli podnikový systém ONIX od spoločnosti KROS. Aký bol hlavný dôvod pre jeho implementáciu?

Inšpiráciou pre nás bol práve náš nemecký partner, ktorý má u seba podobný systém zavedený. Samozrejme jedným z dôvodov bolo aj to, že chceme ďalej napredovať a to sa bez takýchto systémov dnes už nedá.

Kým ste zaviedli ONIX používali ste nejaký iný podnikový systém?

Nie, väčšinu agendy sme spracovávali vo svojich vlastných prehľadoch. Využívali sme na to dostupné prostriedky ako Excel, prípadne Word. Lenže zákaziek pribúdalo, počet ľudí vo firme stúpal a keď sa k tomu pridal neustále sa rozširujúci sortiment tovaru, takáto evidencia bola z dlhodobého hľadiska neudržateľná.

Mať kontrolu nad každou zákazkou sa stávalo čoraz náročnejšie a ak sme potrebovali nejaké sumárne prehľady či ukazovatele, bola to vždy práca na niekoľko hodín.

ONIX vám tieto ťažkosti pomohol vyriešiť?

Áno, prakticky okamžite. Zavedením ONIXU sme vo firme získali oveľa väčší poriadok, zrušili sme veľa excelovských evidencií a všetky potrebné údaje o firme čerpáme už len z neho.

Najviac však oceňujem, že zavedenie ONIXU nijakým zásadným spôsobom neovplyvnilo našu účtovnú agendu. Vďaka integrovanému prepojeniu na podvojné účtovníctvo OMEGA sme nemuseli meniť zabehnuté účtovné evidencie a na nový systém sme tak mohli nabehnúť kedykoľvek počas roka. My sme sa rozhodli na november, pretože vtedy máme vo firme uhorkovú sezónu.

Ako môže ONIX pomôcť vašej firme?

Zistiť viac

Využívate ONIX aj inak?

V budúcnosti pripravujeme vlastné eshop-riešenie, ktoré bude so systémom ONIX úzko spolupracovať.

Takisto chceme pri riadení firmy viac využívať výstupy, ktoré ONIX ponúka, napríklad vyhodnotenie úspešnosti ponúk, dosiahnuté obraty obchodníkov, naši TOP klienti z pohľadu obratu, TOP odobrané tovary po zákazníkoch. To všetko sa učíme používať tak, aby to pre nás bolo čo najefektívnejšie.

Asi nie je úplne jednoduché prejsť na taký komplexný systém. Ako vnímate podporu k programu ONIX pri jeho každodennom používaní?

Nie je to zasa také zložité, ako si veľa ľudí myslí. Na väčšinu vecí stačí použiť logické myslenie. Keď však niečomu nerozumieme, nikdy nebol problém. S KROSom spolupracujeme už niekoľko rokov a čo sa týka podpory k programom, oceňujeme rýchlosť zásahu technickej podpory. Kedykoľvek človek niečo potrebuje, tak jednoducho zdvihne telefón a dostane riešenie, ktoré očakáva.

Komentáre k článku:

Súvisiace témy k článku:
      
KROS
Share via