Menu

Získať kontrolu nad každou zákazkou je čoraz zložitejšie

Firma Valve si za 17 rokov svojej existencie vybudovala na trhu výborné meno. Vo svojom odbore patrí k úplnej špičke na Slovensku a nás veľmi teší, že svojou troškou k tomu prispieva aj náš podnikový systém ONIX. O tom, aké to je pôsobiť na úzko špecializovanom trhu, ako riešiť zákazkový obchod aj to, ako do zákazkovej firmy integrovať podnikový systém, akým je aj ONIX sme sa rozprávali s predsedom predstavenstva Pavlom Turčanom.

Vaša spoločnosť pôsobí v oblasti, ktorá ľudom nie je veľmi známa. Čo teda vaša firma robí?

Firma VALVE vznikla pôvodne ako servisná organizácia špecializovaná na opravy poistných ventilov. Dnes našim zákazníkom poskytujeme profesionálne poradenstvo, predaj a servis kvalitných armatúr a tiež správnu diagnostiku odvádzačov kondenzátu. Ponúkame široký sortiment výrobkov nemeckej firmy ARI Armaturen Albert Richter GmbH.

Kam najčastejšie smerujú vaše produkty?

Je to rôzne, ale prevažne ide o segmenty teplárenského, hutníckeho, automobilového a chemického priemyslu. Najväčšiu časť nášho portfólia výrobkov tvoria uzatváracie ventily pre prívod tepla, pary, vody a plynu. Zabezpečujeme plynulosť dodávok energie pre funkčnosť technologických celkov.

Väčšinu tovaru zrejme objednávate priamo na konkrétnu zákazku. Čo je najzložitejšie pri takomto type obchodov?

Áno najčastejšie je to vždy na konkrétnu zákazku. Najťažšie je nájsť technické riešenie a potom zachovať poriadok a prehľad v samotných zákazkách. Z každého obchodu nám vyplýva množstvo termínov, na ktoré musíme pamätať. Navyše v jednej odoslanej objednávke do výroby objednávame tovar na niekoľko zákaziek s ohľadom na minimálny objem, či dopravné náklady .

Jednotlivé položky zákazky majú rôzne ceny, preto každá zákazka musí byť detailne konzultovaná s projektantom a realizátorom, aby sa nestalo, že objednáme niečo navyše, resp. niečo iné ako bolo skutočne na zákazku potrebné. Jednoducho objednávku treba vždy optimalizovať.

V roku 2016 ste zaviedli podnikový systém ONIX od spoločnosti KROS. Aký bol hlavný dôvod pre jeho implementáciu?

Inšpiráciou pre nás bol práve náš nemecký partner, ktorý má u seba podobný systém zavedený. Samozrejme jedným z dôvodov bolo aj to, že chceme ďalej napredovať a to sa bez takýchto systémov dnes už nedá.

Kým ste zaviedli ONIX používali ste nejaký iný podnikový systém?

Nie, väčšinu agendy sme spracovávali vo svojich vlastných prehľadoch. Využívali sme na to dostupné prostriedky ako Excel, prípadne Word. Lenže zákaziek pribúdalo, počet ľudí vo firme stúpal a keď sa k tomu pridal neustále sa rozširujúci sortiment tovaru, takáto evidencia bola z dlhodobého hľadiska neudržateľná.

Mať kontrolu nad každou zákazkou sa stávalo čoraz náročnejšie a ak sme potrebovali nejaké sumárne prehľady či ukazovatele, bola to vždy práca na niekoľko hodín.

ONIX vám tieto ťažkosti pomohol vyriešiť?

Áno, prakticky okamžite. Zavedením ONIXU sme vo firme získali oveľa väčší poriadok, zrušili sme veľa excelovských evidencií a všetky potrebné údaje o firme čerpáme už len z neho.

Najviac však oceňujem, že zavedenie ONIXU nijakým zásadným spôsobom neovplyvnilo našu účtovnú agendu. Vďaka integrovanému prepojeniu na podvojné účtovníctvo OMEGA sme nemuseli meniť zabehnuté účtovné evidencie a na nový systém sme tak mohli nabehnúť kedykoľvek počas roka. My sme sa rozhodli na november, pretože vtedy máme vo firme uhorkovú sezónu.

Ako môže ONIX pomôcť vašej firme?

Zistiť viac

Využívate ONIX aj inak?

V budúcnosti pripravujeme vlastné eshop-riešenie, ktoré bude so systémom ONIX úzko spolupracovať.

Takisto chceme pri riadení firmy viac využívať výstupy, ktoré ONIX ponúka, napríklad vyhodnotenie úspešnosti ponúk, dosiahnuté obraty obchodníkov, naši TOP klienti z pohľadu obratu, TOP odobrané tovary po zákazníkoch. To všetko sa učíme používať tak, aby to pre nás bolo čo najefektívnejšie.

Asi nie je úplne jednoduché prejsť na taký komplexný systém. Ako vnímate podporu k programu ONIX pri jeho každodennom používaní?

Nie je to zasa také zložité, ako si veľa ľudí myslí. Na väčšinu vecí stačí použiť logické myslenie. Keď však niečomu nerozumieme, nikdy nebol problém. S KROSom spolupracujeme už niekoľko rokov a čo sa týka podpory k programom, oceňujeme rýchlosť zásahu technickej podpory. Kedykoľvek človek niečo potrebuje, tak jednoducho zdvihne telefón a dostane riešenie, ktoré očakáva.

Firmy, ktorým už ONIX pomáha

Samozrejme, že sme zvažovali aj iné programy. Vyhral fakt, že ONIX je rovnako ako OMEGA tiež od KROSU. Preto sme nepochybovali, že servis bude na vysokej úrovni. A nezmýlili sme sa. Všetko, čo nám bolo povedané, vždy platilo. A to je pre mňa veľké plus. Najväčší prínos je v objednávkovom module. Teraz presne vidíme, v akej fáze sa zákazka nachádza nielen u nás, ale vidíme informácie za všetky pobočky. Zobraziť prípadovú štúdiu.

Ing. Róbert Kováčik
AZ FLEX, s. r. o., Veľkoobchodný predaj izolačných materiálov



 

Skúšali sme rôzne systémy - niektoré boli staršie, iné novšie, ale žiadny nespĺňal všetky naše požiadavky. Všetky jednania sa vyznačovali serióznym prístupom. A preto, keď vyšla verzia s API rozhraním, bez váhania sme sa pustili do spolupráce. Zobraziť prípadovú štúdiu.

Radovan Cifra
BENDR, s. r. o., Veľkoobchod s elektronikou

Mám strašne rád štatistiky. Rád porovnávam a sledujem strategické údaje firmy. Je fantastické, že teraz dokážem plánovať tovar dokonca podľa sezónnosti. A tým, že sú všetky informácie v jednej línii, ONIX pre mňa znamená neskutočné zjednodušenie práce. Zobraziť prípadovú štúdiu.

Roman Hudáč
FEAST, s. r. o., Veľkoobchod so soľou

ONIXU prebehla rýchlo, s podporou na zákazníckej linke sme spokojní, vždy vyriešia naše otázky a požiadavky. ONIX hodnotím na 11 bodov z 10-tich. Zobraziť prípadovú štúdiu.

Richard Masár
Landart, s. r. o., Záhradníctvo (maloobchod, e-shop)

Zavedenie nového systému ONIX nám prinieslo väčší prehľad, ale aj nadhľad nad obchodnými údajmi. Tešíme sa aj úspore času pri vytváraní faktúr a objednávok. Oceňujeme vynikajúcu podporu programu ONIX, vďaka ktorej sú prípadné problémy a chyby systému riešené takmer okamžite. Zobraziť prípadovú štúdiu.

Ing. Marek Greško
TITANS freelancers, Personálna agentúra

S ONIXOM máme vždy aktuálne informácie o stave materiálov na sklade. Šetrí nám množstvo času pri výpočte spotrebovaného množstva materiálov vo výrobe. Do zavedenia ONIXU sa výpočet robil v Exceli, a to iba raz za štvrťrok. Teraz je spotreba známa okamžite. Dnes nám ONIX skutočne pomáha pri podnikaní a uľahčuje prácu. Zobraziť prípadovú štúdiu.

Andrea Krajčírová
VASPO STONE, s. r. o., Výroba kamenného obkladu

Zdieľať
Súvisiace témy k článku
  
KROS
O nás
Blog
Kontakty