Soľ nad zlato

Zamýšľali ste sa niekedy nad tým, ako a kde všade sa používa soľ? Táto surovina má široké uplatnenie od potravinárstva, cez poľnohospodárstvo, poľovníctvo až po soli na úpravu vody, do bazénov alebo posypovú cestársku soľ. Firma FEAST sa rozhodla túto informáciu využiť naplno a založiť veľkoobchod a maloobchod s predajom chloridu sodného a výrobkov zo soli.

Netradičný začiatok

Majiteľa firmy k podnikaniu neviedol dlhodobo premyslený podnikateľský plán. Našiel dieru na trhu a zároveň sa poškriepil s potenciálnym dodávateľom. Tieto skutočnosti viedli k rozhodnutiu založiť firmu FEAST, ktorej začiatky neboli ľahké. „Zistil som, že za množstvo soli, ktoré sa zmestí na jeden kamión, mi nikto zľavu nedá. Preto sme podpisovali prvú zmluvu s dodávateľom na 1 000 ton s dodatočným získaním zľavy z objemu predaja až na konci roka. Keďže sme tú zľavu chceli získať, tak to bol impulz, ktorý nás neustále hnal dopredu. A podarilo sa. Dneska robíme ročné predaje v objeme 15 000 – 17 000 ton.“

Čas na zmenu

Zvyšovanie počtu objednávok a narastanie množstva zbytočnej administratívnej práce boli hlavnými impulzmi na zmenu systému práce. Prečo? Mali samostatnú evidenciu odoslaných objednávok. Na úplne inom mieste zas evidenciu určenú pre distribúciu tovaru. A došlé objednávky sa okrem evidovania v papierovej podobe uvádzali aj v Exceli. Následne sa nahadzovali do účtovného systému, kde sa k nim vytvoril dodací list a faktúra. Slovami majiteľa: „Proste množstvo evidencií zaberajúcich množstvo zbytočného času.“

Druhým faktorom bola fluktuácia na jednotlivých pracovných pozíciách. V priebehu posledných dvoch rokov pred zavedením programu ONIX sa v sínusoidách z dôvodu personálnych výmen robili rovnaké chyby, čo pôsobilo neprofesionálne voči zákazníkom. Zamestnanci mali v hlavách množstvo informácií, ktoré si nikde nezapisovali a robili ich automaticky. „Treba mať know-how vo firme, nie v hlavách ľudí. Napríklad aj s odchodom na materskú odišli z firmy niektoré cenné informácie, ktoré sa nestihli odovzdať novým zamestnancom.”

Kritéria výberu nového softvéru

Pri prechode na podnikový informačný systém bolo jedným z hlavných parametrov prepojiť obchodné informácie so softvérom, ktorý by naviac obsahoval možnosť nastavenia rôznych individuálnych cenníkov. ONIX ako jediný systém spojil všetko dokopy.

“Mám strašne rád štatistiky. Rád porovnávam a sledujem strategické údaje firmy. Je fantastické, že teraz dokážem plánovať tovar dokonca podľa sezónnosti. A tým, že sú všetky informácie v jednej línii, ONIX pre mňa znamená neskutočné zjednodušenie práce.”

Roman Hudáč

majiteľ spoločnosti, FEAST, s. r. o.

Ako je to teraz

Z nového zamestnanca sa do mesiaca môže stať profesionál. Každý zákazník má dohodnuté iné podmienky, ale s ONIXOM sa netreba obávať, že na niečo zabudne. Profesionálne vystupovanie a celkový prehľad našich zamestnancov zvyšuje kredit firmy.

„Prvý mesiac po zavedení ONIXU bol ťažký, ale všetky začiatky sú ťažké. Teraz môžem povedať, že je to bomba. Keď človek nie je lenivý a zadáva si do ONIXU všetky dostupné informácie, má uľahčenú prácu. Využívame to v celej zákazke, ktorú vybavíme oveľa rýchlejšie. Ušetrený čas venujeme zákazníkom. A je to vidieť – mali sme najlepšiu sezónu za históriu firmy. V minulosti som chodieval domov cez sezónu okolo polnoci. A tento rok aj napriek tomu, že sme mali ešte väčší objem predaja, to bolo okolo šiestej večer. Obom skutočnostiam sa všetci veľmi tešíme.“

Vďaka ONIXU sa zefektívnila práca:

Z

administratívne činnosti sa znížili o 75 %

Z

celkovým nahadzovaním do počítača sa ušetrí až 70 % času

Z

zvýšila sa rýchlosť práce – objednávku dokážu zaevidovať aj za 10 sekúnd a celú zákazku od objednávky až po faktúru spracujú administratívne za cca 30 sekúnd

Z

zvýšila sa kvalita práce – znížila sa chybovosť a s tým súvisiace množstvo reklamácií

Z

skrátil sa proces zaúčania nového zamestnanca z jedného roka na maximálne 2 mesiace

Odporúčania od majiteľa pre iné firmy

„Ja by som to rozhodne odporučil každému, pretože ONIX nastolí poriadok vo firme. Existujú firmy, v ktorých je poriadok a nie je poriadok. A na to, aby niečo fungovalo, musí byť vo firme systém. My teraz vieme, komu máme zaplatiť, čo máme zaplatiť, aké finančné prostriedky potrebujeme výhľadovo na 1-2 mesiace dopredu. ONIX zabezpečil stabilitu firmy. Máme perfektný prehľad o neplatičoch firmy. Vďaka analýzam vieme sledovať trend vývoja predaja a plánovať – čo je pre mňa niečo neskutočné a fantastické zároveň. ONIX mi umožnil lepšie motivovať aj našich obchodníkov. Dynamicky rozvíjajúce firmy by nemali zanedbávať vnútropodnikový systém. Práve systém by mal predbiehať svojimi možnosťami ich reálne výkony, aby v čase, keď firma narastie, bola na to pripravená. A mala k dispozícii všetky informácie.“

Harvest – zber surovej soli

Aj vás očaril ONIX?

Radi vám o ňom povieme viac. Napíšte nám, čo vás zaujíma. Čoskoro sa ozveme, zodpovieme zvedavé otázky a ochotne poradíme. Nechce sa vám otázku písať? Zavolajte našim obchodníkom v pracovných dňoch od 8:00 do 15:30 na 041/707 10 20.

Kontaktujte nás

Komentáre k článku:

Súvisiace témy k článku:
                              
KROS
4 Shares
Copy link