Dobrý deň. Prosím Vás, ako zaúčtovať takýto účtovný prípad? V e-shope sme si vybrali tovar a zaplatili ho platobnou kartou. Keďže tovar dlho neprichádzal, objednávku sme zrušili a peniaze nám boli vrátené na účet bez akéhokoľvek dokladu.  Máme len emailovú objednávku a žiadosť o storno. Mám to dať ako mylnú platbu a VNZD a následne PNZD?

A podobný prípad, keď sme takisto zaplatili celú objednávku vopred platobnou kartou a na sklade bol len určitý tovar. Za tovar, ktorý nám bol dodaný, bola vystavená faktúra a zvyšná suma nám bola vrátená na účet taktiež bez dokladu. Je to v poriadku, prosím? Nie je potrebné požadovať zálohovú faktúru a dobropis? A ako tieto prípady zaúčtovať? Nie sme platiteľmi DPH. Ďakujem pekne.

, pridaná odpoveď 9. januára 2023