Dobrý deň. Potrebujem poradiť ohľadom vyplnenia ELDP pracovníkovi ktorému pracvný pomer v našej organizácii trva a ELDP vyplňujem z dôvodu, že si podal žiadosť o ID.
Zamestnanec je u nás zamestnaný od r. 2011.
Za rok 2011 mi pekne vyplní VZ ale roky 2012 a 2013 mi da VZ nulový aj keď v týchto rokoch bol na PN ale mal aj odpracované obdobia. Mzdový list mi vyjde dobre vyplnený, ale v ELDP mi vyhodí za roky 2012 a 2013 nulu.
Ešte sa chcem opýtať či sa do ELDP vyplniť kolonka – dátum zaniku PP TRVÁ.
Ďakujem.
1 odpoveď
Vážená pani Ľudmila,
v prípade žiadosti o invalidný dôchodok, je potrebné vystaviť ELDP k dátumu žiadosti. V “Personalistike – Evidencia dôchodkov”, vyplníte políčko “Dátum od” – dátum žiadosti o dôchodok a v políčku “Dôchodok” vyberiete “žiadosť o invalidný dôchodok”. Následne je potrebné vygenerovať výplatu za mesiac, v ktorom sa žiadosť podáva. Pred tlačou ELDP je potrebné v tlačovom formulári v políčku “Obdobie” zadať tento mesiac a označiť políčko “Tlačiť všetky údaje”.
Čo sa týka vymeriavacích základov, z otázky nie je možné presne určiť, prečo je na ELDP uvedený nulový VZ. Odporúčam ale skontrolovať zadanie PN, OČR vo výplatách. Správnosť zadania PN, OČR môžete overiť cez “Dokumenty – Evidencia nemocí – Kontrola zadania nemocí”. V prípade, že dokument “Kontrola zadania nemocí” bude prázdny, PN, OČR sú vo výplatách zadané správne. V opačnom prípade je potrebné podľa uvedených údajov (obdobia, zložky mzdy napr. N01, N02, N03, N04, N22, N23…) skontrolovať vo výplatách v týchto zložkách mzdy, či sú správne označené políčka “Z minulého mesiaca” a “Neukončené” a či sú správne vyklikané dni.
Taktiež odporúčam skontrolovať v “Personalistike – Údaje z iného softvéru” na záložke “Údaje ELDP”, či je niečo zadané. Ak áno, odporúčam skontrolovať dátum “Poistenie od” a dátum začiatku pracovného pomeru zadaného v “Personalistike – Pracovné pomery”. Je potrebné, aby tieto dátumy boli zhodné.
V prípade, že pracovný pomer trvá, na ELDP má byť políčko “Dátum zániku” prázdne (nie je ukončený pracovný pomer v “Personalistike”).
V prípade, že uvedený postup nepomôže, kontaktujte nás telefonicky na čísle HOT – LINE 041/707 10 41.