Dobrý deň,
vytváram mzdy za 12/2016 a mám zamestnanca na Dohodu o prac. činnosti na 10 hod. týždenne, 5 dní v týždni to sú 2 hodiny denne na pomocné práce. V decembri sme ako celá firma čerpali dovolenku od 21.12.2016. Vo vytváraní mzdy mi v červenom štvorčeku vykazuje že zamestnancovi chýba do časového fondu 14 hodín. Mám to ignorovať?
A ešte jedna otázka : Zamestnanec na pracovnú zmluvu od 6/2016 nechcel poberať daňový bonus a chcel ho vyplatiť raz ročne ako mám postupovať pri tomto prípade?
Ďakujem za radu 🙂
1 odpoveď
Vážená pani Monika,
v prípade zamestnancov pracujúcich na dohody mimo pracovného pomeru nie je pracovný kalendár záväzný (môžete mu priradiť aj Prázdny kalendár), legislatívne je len obmedzené, koľko môže dohodár maximálne odpracovať. Pracovný kalendár si teda môžete upraviť v Personalistike – Mzdové údaje. Prípadne môžete ponechať aktuálnu situáciu v programe – je to len upozornenie, že odpracovaný časový fond nie je v súlade s nastaveným pracovným kalendárom.
V prípade, že zamestnanec spĺňa podmienky na poberanie daňového bonusu na dieťa, no nechce si ho uplatňovať mesačne, môže požiadať o jeho vyplatenie jednorazovo v ročnom zúčtovaní dane – prostredníctvom tlačiva Žiadosť o vykonanie RZD, ktoré predloží zamestnávateľovi.