V minulom roku som mala mzdu v zmysle ustanovenia zakona č.553/2003 pri vykone prace vo verejnom zaujme.Druha platova trieda a 12 platovy stupen 353-tarif.pl+50e osobne + 5,5e smennost = 408,5:163e ,06 koef. pri 7,5hod.prac. case = 2,5e na hod.Z tohto som si vedela vypocitat celu vyplatu.Priplatok S,N = sa 30% zo sumy 2,5e : nocny priplatok 25% zo sumy 2,5e atd.Teraz tohto roku nam zmenili mzdu podla zakonika prace č. 311/2001 Z.z a znizili nam stupen narocnosti na jedna a platovy stupen 9.Zakladna mzda – 356e + 25e osobne + 5,5e smennost = 386,5e.Aky je koeficient a z akej sumy si mam vypocitat priplatky S,N – 30% atd…Sviatky boli 100% v minulom roku.Pracujem ako spojovatelka na telefonnej ustredni…Dakujem za radu.
3 odpovede
Vážená pani Ruženka,
v Zákonníku práce nie je definovaný príplatok za prácu za sobotu a nedeľu. Tieto príplatky boli zrušené s platnosťou od 1.4.2002. Tzn. že zamestnávateľ nie je povinný vyplácať zamestnancom príplatky za prácu v sobotu a nedeľu. Pokiaľ zamestnanec pracoval v sobotu, príp. aj v nedeľu a nadpracúva si touto prácou chýbajúce hodiny, započítajú sa tieto odpracované hodiny do mesačného časového fondu. Pokiaľ sa však týmito hodinami presiahne mesačný fond prac. času, považuje sa táto práca (tieto hodiny) za prácu nadčas. Za prácu nadčas patrí zamestnancovi mzda za nadčas a príplatok za prácu nadčas (minim. 25% z priemerného zárobku). Pokiaľ sa organizácia rozhodne poskytovať príplatky za prácu v sobotu a nedeľu, sami si zvolíte, akým percentom budete platiť tieto príplatky.
Čo sa týka príplatku za prácu vo sviatok, Zákonník práce ustanovuje v § 122, že zamestnancovi patrí za prácu vo sviatok dosiahnutá mzda a mzdové zvýhodnenie (príplatok – zložka mzdy 160) najmenej 50% jeho priemerného zárobku. Zákonník práce ustanovuje minimálne nároky, na ktoré má zamestnanec nárok. Pokiaľ sa rozhodnete, že budete poskytovať príplatok za prácu vo sviatok v rozsahu 100% priemer. zárobku, stačí v zložke mzdy s kódom 160 zadať do tarify 100%.