Dobrý deň,
Obdržala som od firmy dobropis 500€ a dve faktúry na 250+200 €. Ostala mi pohľadávka 50€.
Účtovala som záväzok -500€, záväzky +250€ +200€ V interných dokladoch som účtovala úhradu f -500 a úhrady 250 a 200 s DPH…. Ostalo mi vysieť 50€ na ktoré som dostala od firmy fakúru č/z500€/ a vrátili mi zvyšok 50€ v hotovosti.
Ten by som mala dať ako príjem do pokladne ?…to by mi duplicitovalo aj DPH a vo výkaze to mám potom evidované ako D2 / dodanie tovaru, ktoré sa neeviduje v elektronickej pokladni /
Alebo aký postup voliť, ďakujem.
1 odpoveď
Dobrý deň,
podľa uvedeného príkladu by v evidencii záväzkov mal ostať čiastočne uhradený dobropis, na ktorom zostáva vyrovnať -50 eur. Tento zvyšok je potrebné uhradiť cez peňažný denník Pokladnica-Výdavok. Tým, že dobropis je mínusom, do pokladne bude táto suma pripočítaná. V prípade nejasností nás kontaktujte prosím telefonicky na tel. čísle 041/707 10 51.