Menu

Časté otázky pre produkt iKROS

Funkcie (4)

Číslovanie dokladov

Na základe vašich námetov, sme zapracovali funkciu resetovania číslovania pri zmene dátumu.

Začiatočné nastavenie je resetovanie čísla pri zmene roka, teda vždy od januára. Ak si chcete nastavenie zmeniť, urobíte tak cez Nastavenia – Číslovanie dokladov, po rozbalení konkrétneho číselného radu zmeniť výber Reset čísla pri zmene “roka“ na dátumovej časti formátu.

Upozornenie: Zmenu spôsobu číslovania dokladov v priebehu účtovného roka najskôr skonzultujte s vašou účtovníčkou.

Hromadné mazanie položiek Cenníka a Miniskladu

Ak máte prepojený váš iKROS účet s účtovnými programami ALFA plus alebo OMEGA, pravdepodobne viete, že skladové karty a služby z týchto programov, môžete mať vo svojom iKROS účte. V niektorých prípadoch napr. hromadné precenenie je vhodné mať v iKROSe prázdny Cenník a nanovo preniesť zmenené skladové karty z účtovného programu.

Doplnili sme funkciu na vymazanie všetkých položiek z Cenníka. Funkciu nájdete cez Nastavenia – Cenník a Minisklad – Vymazanie všetkých položiek.

Prílohy k výdavkom

V evidencií Výdavky si môžete pripojiť k záznamov j dané faktúry, či bločky. Všetky doklady tak budete mať bezpečne uložené na vašom Google Drive účte v adresári iKROS.

Prílohu k výdavku pridáte klikom na zelené tlačidlo kancelárskej spinky v pravej dolnej časti.

Pri pridaní prvej prílohy vás iKROS vyzve na prepojenie Google Drive účtu. Prepojiť Google Drive účet je jednoduché, stačí postupovať podľa pokynov systému.

Ak chcete zmeniť Google Drive účet, na ktorý ukladáte prílohy k výdavkom, môžete tak spraviť v Nastavenia – Prepojenie s úložiskom odpojením pôvodného účtu a pripojením nového.

Odstránili ste doklad, ktorý ste nechceli, prípadne omylom stlačili možnosť vymazať.

Všetko nájdete po dobu 90 dní vďaka ďalšej funkcie – Kôš.

Zmazanie dokladu sa stáva vratná operácia, na čo vás upozorní aj hláška:

Na obnovu zmazaného dokladu máte 90 dní od doby vymazania.

Do koša sa presunú všetky typy dokladov okrem Výdavkov.

Funkciu Kôš nájdete v hlavnom menu ako ikonu koša, hneď vedľa názvu firmy.

Po otvorení koša uvidíte prehľadný zoznam vymazaných dokladov, usporiadaných podľa dátumu vymazania. Naposledy vymazaný doklad nájdete na začiatku zoznamu.

Ak potrebujete obnoviť konkrétny doklad, stačí kliknúť na ikonu Obnov v pravej časti vybraného riadku zoznamu.

Po kliku na ikonu Obnov budete presmerovaní na obnovený doklad v konkrétnej evidencii (napr. do faktúr). Ak ste medzičasom stihli vystaviť iný doklad v rovnakej evidencii, pravdepodobne budete musieť upraviť číslo obnoveného dokladu (na duplicitu čísla dokladu vás iKROS upozorní) a skontrolovať si nastavenie číslovania dokladov pre túto evidenciu.

Funkcia Kôš je dostupná všetkým používateľom už od balíka iKROS PRO.

 

Hlavný bankový účet

Cez nastavenia – bankové účty si môžete prednastaviť, ktorý bankový účet bude hlavný a bude sa vám prioritne zobrazovať na faktúrach.

V prípade jedného bankového účtu je nastavenie automatické.

TIP: Nastavte si hlavný účet ten, ktorý najviac používate na príjem od vašich odberateľov.

Zobraziť nastavenie bankových účtov

Ak na niektorých faktúrach potrebujete zadať iný účet, jednoducho si na danej faktúre v poli IBAN vyberte zo zoznamu vami požadovaný účet.

V prípade, že účet, ktorý sa nenachádza v ponúkanom zozname, do poľa IBAN zadajte nové číslo účtu. Po zadaní nového bankového účtu sa vás iKROS opýta, či ho má nastaviť ako hlavný účet.
Hlavný bankový účet na pravidelných faktúrach

Hlavný bankový účet sa automaticky pridá na tie faktúry, ktoré nebudú mať vo vzorovej faktúre zadaný žiadny IBAN. Pokiaľ je vo vzore pravidelnej faktúry nejaký IBAN zadaný, vytvorené pravidelná faktúra bude samozrejme obsahovať tento zadaný IBAN.

Kópia faktúry a vystavenie faktúry z iného dokladu

Pri vytváraní dokladu z iného dokladu a rovnako aj pri kopírovaní existujúcej faktúry bude na nový doklad prenesený IBAN z pôvodného dokladu.

Vymazanie hlavného účtu

Hlavný bankový účet nie je možné vymazať. Ak ho už nepoužívate nastavte iný bankový účet ako hlavný a následne zmažte pôvodný hlavný účet. 

Prenos firmy

Chcete zmeniť majiteľa iKROS firmy? Teraz môžete preniesť firmu do iného iKROS účtu.

Túto voľbu nájdete v Nastaveniach – Firma. Presun firmy musíte najskôr potvrdiť zadaním kódu, ktorý vám zašleme na vašu e-mailovú adresu.

Aké sú prípady kedy použiť presun firmy?

Rozrástla sa vaša firma a máte už aj vlastnú internetovú doménu? Určite profesionálnejšie vyzerá, keď faktúry odosielate z adresy s vlastnou doménou namiesto adresy @gmail.com. Skúšali ste už zmenu prihlasovacích údajov, ale iKROS vám odpovedá, že adresu, ktorú ste zadali už eviduje? To preto, že ste sa s vysokou pravdepodobnosťou stihli zaregistrovať aj s touto vašou novou adresou. V takomto prípade vám pomôže presun firmy z vášho existujúceho iKROS účtu do nového iKROS účtu s vašou novou e-mailovou adresou.
Máte viac firiem a každá je registrovaná pod inou e-mailovou adresou a chcete sa prihlasovať iba s jednými prihlasovacími údajmi? Presun všetkých vašich firiem pod jeden iKROS účet vám to umožní.
Predávate firmu? Určite nezabudnite presunúť aj vašu iKROS firmu na nového majiteľa.
Takýchto prípadov môže byť mnoho. Ak sa vás to týka, odteraz viete, že presunúť firmu na iný iKROS účet je možné a na pár klikov to zvládnete sami.

Odkaz na prílohy v exporte Výdavkov

Do Excel exportu Výdavkov sme doplnili odkazy na všetky vaše prílohy, ktoré máte uložené k danému výdavku. Toto určite poteší vašu účtovníčku, ktorej takýto export zasielate. Nemusíte jej tak samostatne posielať všetky elektronické dokumenty. Takto sa k nim dostane jednoducho klikom na odkaz v Excel exporte.

Viacnásobné úhrady vo Výdavkoch

Tak ako vo fakturácii aj vo Výdavkoch nájdete túto funkciu pod ikonou eura (€) v rýchlej voľbe v zozname výdavkov alebo na konkrétnom výdavku nad editačným formulárom.

 

Všeobecné (2)

  • Dá sa iKROS prepojiť s programom ALFA plus alebo OMEGA ?

Prepojenie s ALFA plus a OMEGOU umožňuje služba iKONEKT – prepojenie účtovníctva s iKROSOM. Bližšie informácie o službe na www.kros.sk/iKONEKT .

  • Dá sa vymazať firma ?

Áno, ide to. Ak máte aspoň 2 firmy pod jedným účtom, môžete firmu vymazať cez horné pravé menu (ikonka ozubeného kolieska) “Vymaž firmu”. Buďte opatrný a uistite sa, či danú firmu chcete skutočne vymazať. Ak ste s dokladmi nedávno pracovali, dovolíme vám firmu vymazať až o 30 dní.

  • Dá sa vymazať iKROS účet so všetkými firmami ? 

Áno, dá sa. V hornom pravom menu (ikonka ozubeného kolieska) – Nastavenia – iKROS účet – tlačidlo Vymaž iKROS účet. Do svojej e-mailovej schránky dostanete e-mail s bezpečnostným kódom  na vymazanie iKROS účtu. Kód skopírujte alebo prepíšte na stránku do bunky BEZPEČNOSTNÝ KÓD a potvrďte zeleným tlačidlo “Chcem vymazať môj iKROS účet”.

  • Dajú sa faktúry tlačiť hromadne ?
  1. Vytvorte si Hromadný export do PDF (.zip).
  2. Rozbaľte .zip archív vo svojom Windows PC.
  3. Označte rozbalené súbory.
  4. Kliknite pravým tlačidlom myši na jeden z označených súborov a z kontextového menu vyberte “Tlačiť”.
  5. Všetky dokumenty sa odošlú na tlač do tlačiarne.
  • Ktoré prehliadače môžem používať pre prácu s aplikáciou iKROS.

iKROS je optimalizovaný a testovaný pre prehliadače Chrome, Firefox, Opera, Safari a Edge. Najlepšie je mať vždy aktuálnu verziu týchto prehliadačov.

 

Do iKrosu si môžete nastaviť zasielanie notifikácií alebo posielanie SEPA XML výpisov z Vášho internet bankingu, ktoré musia spĺňať podmienky:

  1. Notifikácie o pohybe na účte musia prísť priamo z banky do iKrosu, notifikácie nemôžu byť preposlané inak nebudú spracované.
  1. SEPA XML výpis môže byť preposlaný, dôležité je aby bol naozaj v SEPA XML formáte. SEPA XML výpis nemôže byť šifrovaný, prípadne inak zaheslovaný. Výpisy sa dajú stiahnuť v Internet Bankingu a ručne nahrať do iKROSu. Vybrané banky podporujú aj zasielanie výpisu v tomto formáte e-mailom, ktorý iKROS automaticky spracuje. Pre viac informácií je potrebné kontaktovať vašu banku.

Pozrite sa ako si nastaviť notifikácie, či posielanie SEPA XML výpisov z Vašej banky.

VÚB BANKA

Nastavenie zasielania notifikácií o každom pohybe na účte.

ČSOB BANKA 

Nastavenie zasielania notifikácií o každom pohybe na účte. 

Nastavenie zasielanie výpisov vo formáte SEPA XML e-mailom

Ak vám ČSOB neposiela výpisy v SEPA XML formáte, je potrebné kontaktovať ľubovoľnú pobočku a požiadať o zmenu dátového formátu výpisu.

TATRA BANKA

Nastavenie zasielania notifikácií o každom pohybe na účte je potrebné mať aktivovanú službu B-mail, ktorá vám doručí informácie o pohyboch na účte.

  1. v menu cez Nastavenia – B-mail – Vytvoriť nový, do kolónky Email doplňte vygenerovaný email z ikros účtu napr. 000000@ikros.sk, na ktorý sa budú preposielať notifikácie z banky.
  2. Povinný údaj – je potrebné doplniť aj sumu vkladu a výberu a musí byť väčšia ako 0.
  3. Doplňte napríklad 0,01 alebo 0,1, vtedy prijmete každú správu, ktorej suma sa rovná alebo je väčšia ako vami zadaná suma.
  4. Cez tlačidlo Odoslať sa zobrazí okno Nastavenie kritérií pre B-mail k účtu: Autorizácia, kde je potrebné vložiť Váš číselný kód bez medzier zčítačky
  5. tlačidlom Potvrdiť by malo vypísať, že B-mail bol úspešne vytvorený.

 

 

Slovenská sporiteľňa – George

Nastavenie zasielania notifikácií o každom pohybe na účte. Na úvod je potrebné zapnúť e-mailové notifikácie.

Nastavenie zasielanie výpisov vo formáte SEPA XML e-mailom

Ako prvé je potrebné vytvoriť nový elektronický výpis,

nastaviť formát výpisu SEPA XML

a následne nastaviť e-mail

FIO Banka

Nastavenie zasielania notifikácií pre každý pohyb na účte

Nastavenie zasielanie výpisov vo formáte SEPA XML e-mailom

Podľa aktuálnych informácií Fio banka nezasiela výpisy vo formáte SEPA XML e-mailom. Dajú sa stiahnuť iba priamo v Internet Bankingu. Pre viac info kontaktujte ľubovoľnú pobočku Fio banky.

PRIMA Banka

Nastavenie zasielania notifikácií pre každý pohyb na účte.

Nastavenie zasielanie výpisov vo formáte SEPA XML e-mailom

Prima banka zasiela výpisy vo formáte SEPA XML chránené heslom. Takéto výpisy momentálne iKROS nedokáže automaticky spracovať. Pred ručným importom ich je potrebné odheslovať.

Vlastnosti (1)

  • Ako si nastavím vlastný SMTP server?

V časti “Nastavenie” – “Odosielanie e-mailu” zvoľte tretiu voľbu (môj vlastný SMTP server).

Ak používate Gmail, postupujte podľa návodu.

Tip: Pokiaľ sa vám nedarí pripojiť na vlastný SMTP server (môže to byť tým, že váš server používa staršie šifrovanie, ktoré iKROS nepodporuje), v tomto prípade použite jeden z nasledujúcich spôsobov:

  1. odosielanie cez náš interný server (voľba 1 alebo 2)
  2. použite port 25 a zrušte zabezpečenie pripojenia (túto možnosť neodporúčame).

 

  • Ako si pridať logo alebo pečiatku a podpis tak aby boli, čo v najlepšej kvalite?

Urobte si obrázky tak, aby nepresahovali naše rozmery. Aby ste to zvládli, musíte byť trošku technický zbehlý. Rozmer loga je 105x105 px. Pri pečiatke je to 275x110 px. (šírka x výška). Odporúčame formáty: .png, .jpg, .gif. 

 

  • Prečo sa nezobrazuje adresa dodávateľa, teda moja, aj keď som ju vyplnil?

Adresa sa nezobrazuje iba na formulári pridávania faktúry. Vytlačí sa, bude aj v PDF-ku, ktoré pošlete e-mailom alebo si ho uložíte. Na formulári faktúry sa vaša adresa nezobrazuje preto, aby vás zbytočne nezaťažovala, keďže sú to údaje, ktoré poznáte.

 

  • QR kód – Čo je QR kód, ako funguje a ako si v iKROSE vypnem alebo zapnem jeho tlač?
  1. QR kód je dvojrozmerný čiarový kód v tvare štvorca, v ktorom je zakódovaná textová informácia. QR kód PAY by square je špeciálny QR kód, ktorý obsahuje údaje vyžadované pre platobný príkaz. Na jeho prečítanie potrebujete mobilnú aplikáciu vašej banky, ktorá vie QR kód prečítať a vytvoriť z neho prevodný príkaz. Zmyslom QR kódu na faktúrach je, aby zjednodušil a urýchlil platbu. V súčasnosti vie QR kód PAY by square prečítať mobilná aplikácia Slovenskej sporiteľne, ČSOB, UniCredit, Prima banky a Tatra banky.
  2. Aby sa QR kód správne tlačil, je potrebné zapnúť si ho cez menu Moja firma (Nastavenia) – Firemné údaje. Voľba dole QR kód a samotná funkcia sa volá „Tlačiť QR kód PAY by square“.
  3. V nastaveniach alebo na faktúre musíte mať správne vyplnený IBAN a SWIFT.
  4. Na formulári dokladu si v časti „Bankový účet“, alebo v časti „IBAN“ vyberte zo zoznamu ten účet, ktorý chcete uvádzať na dokladoch a prijímať naň platby.

 

Cena (1)

Všetkým našim používateľom iKROSU verejne garantujeme, že fakturácia BUDE NAVŽDY ZADARMO. Bez akejkoľvek odplaty sa vám zaväzujeme bezplatne poskytovať evidenciu faktúr, zálohových faktúr a partnerov, až kým nepríde koniec internetu. ヅ

iKROS však dokáže omnoho viac ako iba evidovať faktúry, zálohové faktúry alebo partnerov. Tieto prémiové funkcie sú súčasťou našich platených balíkov.

Bezpečnosť (1)

Vaše prístupové údaje sú bezpečne zašifrované. Vaše dáta sú uložené na zabezpečenom serveri podobne ako internetové bankovníctvo, takže sa k ním nikto nepovolaný nedostane. Všetko denne automaticky zálohujeme. O svoje dáta sa tak nemusíte obávať.

Previous

Next

KROS
Copy link