Pracujte efektívnejšie – majte svoje dáta na cloudovom obláčiku

Žijeme vo svete plnom technológií. Asi nebudem preháňať, ak napíšem, že väčšina z nás takmer hneď po prebudení siahne po telefóne. Skontrolujeme si v kalendári, čo nás dnes čaká, prečítame emaily alebo pozrieme, čo je nové na Facebooku. A aj napriek tomu, že internet je všade navôkol nás, pojem cloud computing je pre veľa ľudí pomerne neznámy. Poďme si teda o tom povedať viac.

Cloud computing

Všeobecne možno cloud chápať ako ukladanie, spracovanie a využívanie údajov prostredníctvom internetu. To znamená, že ak máme pripojenie na internet, môžeme pracovať s dátami uloženými na cloude prostredníctvom počítača, tabletu či smartfónu. Aj tak stále nerozumiete, čo to v praxi znamená?

Skúste si teraz odpovedať na nasledujúce otázky:

  • Pracujete na tímovom projekte a s kolegami si medzi sebou posielate poznámky v prílohe emailu?
  • Presúvate dokumenty medzi viacerými počítačmi cez USB kľúč?
  • Stojí vám práca, kým sa vám dokument vráti spripomienkovaný, aby ste mohli pokračovať ďalej?
  • Alebo ste sa neporozumeli so šéfom a rovnako ako vy, tak aj váš kolega ste spracovali rovnakú časť projektu?

Ak minimálne na jednu otázku odpovedáte kladne, môžete aj vy pracovať efektívnejšie. Stačí, ak využijete cloudové úložisko. Pomocou pár kliknutí vytvoríte spoločný dokument, tabuľku či prezentáciu, pričom môžete pracovať všetci súčasne a pritom každý z iného miesta – jeden z kancelárie a ďalší z kaviarne alebo z domu. V aktuálnom čase uvidíte, ako projekt postupuje, čo pribudlo, prípadne čo sa zmenilo. A navyše ako sa hovorí – viac hláv, viac rozumu.

Ktoré firmy poskytujú cloudové riešenie?

Na trhu sú viaceré možnosti, kde sa dá zadarmo zaregistrovať a spoločne pracovať. Napríklad spoločnosť Microsoft, ktorá ponúka službu OneDrive alebo spoločnosť Google so službou Google Drive. Na využívanie ich cloudu stačí, ak máte vytvorený účet prostredníctvom gmailu pre Google Drive alebo windows live mailu v prípade OneDrive.  

Prečo môže byť pre Vás cloud zaujímavý v spojení s ekonomickým softvérom?

V prípade, že s programom OMEGA pracujú alebo by chceli pracovať viacerí užívatelia súčasne mimo jednu budovu, popíšeme si dve možnosti, ako na to.

Pracujte v cloude a ušetrite

Pri práci s programom OMEGA môžete využiť hosting OMEGY v Cloude. Program OMEGA je nainštalovaný vrátane jednotlivých databáz na serveroch, kam sa pripájate cez vzdialenú plochu. V tomto prípade nie je potrebné investovať do kúpy výkonného počítača, ktorý bude slúžiť ako terminálový server, pretože zariadenie vám prenajímame.

Ak sa pýtate, aký to bude mať vplyv na vašu prácu, tak pri práci v programe OMEGA sa nič nemení. Ani vo funkčnosti ani vzhľade – zobrazuje sa rovnako, akoby bol nainštalovaný priamo vo vašom počítači. Rozdiel je len v tom, že program je nainštalovaný a spustený na vzdialenom serveri.

Ďalšou výhodou oproti klasickej inštalácii je, že takéto pripájanie je možné okrem operačného systému Windows aj z iných operačných systémov (ako napríklad MAC). Nemáte zakúpený balík MS Office? Nemusíte investovať ani do zakúpenia tohto softvéru – v prípade záujmu ponúkame v spojení so službou “OMEGA v cloude” aj prenájom licencie Microsoft Office.  

Vlastný terminálový server

Toto riešenie je finančnejšie náročnejšie, nakoľko na zabezpečenie terminálového servera je nevyhnutná nemalá počiatočná investícia. Pre správne fungovanie by mal takýto počítač spĺňať požadovanú konfiguráciu. Naviac, vo väčšine prípadov sa o správu servera vo firme stará IT technik. Ak je firemný, rieši vzniknuté problémy okamžite, avšak ak firma využíva služby externého technika, niekedy na neho môžete čakať hodiny či dokonca aj niekoľko dní.

Ešte stále váhate?

Verím, že vás tento článok natoľko zaujal, že si vyskúšate vytvoriť aspoň jeden spoločný dokument, v ktorom budete pracovať online a následne pri písaní budete s nadšením pozerať, ako sa postupne zobrazujú písmenká k časti, ktorú práve píše váš kolega. 🙂

Komentáre k článku:

Súvisiace témy k článku:
      
KROS
Share via