
Ako nestratiť prehľad počas krízy a sústrediť úsilie správnym smerom
Ako nestratiť prehľad počas krízy a sústrediť úsilie správnym smerom
Miera dopadu obmedzení môže byť rôzna
Sú firmy, ktoré dokázali využiť situáciu a ich výsledky sú dokonca lepšie než pred jej vypuknutím, ďalej sú firmy, ktoré fungujú bez výraznejšej zmeny. Treťou skupinou sú firmy, ktoré museli svoju činnosť zastaviť alebo zredukovať.
Už ste rozmýšľali, čo bude potom?
Ak patríte k firmám, ktoré stále fungujú, ale pociťujú zmenu v tržbách, budete pravdepodobne riešiť otázku, ako sa zachovať k zákazníkom postihnutým krízou. Môže dôjsť napríklad k prehodnocovaniu obchodných podmienok formou dočasnej úpravy doby splatnosti faktúr, poskytnutím zliav, či zmenou cien a spôsobu poskytovania súvisiacich služieb. Zmena by mala slúžiť nielen na to, aby vaši kľúčoví zákazníci prežili krízu, ale hlavne aby ostali vašimi zákazníkmi aj po nej.
Pristúpiť k takýmto zmenám má zmysel u zákazníkov, ktorí tvoria podstatnú časť vašich tržieb. Spomedzi veľkého množstva registrovaných zákazníkov to však obvykle býva iba malý počet – cca 20 % počtu zákazníkov, ktorí však tvoria 80 % tržieb. Pre identifikáciu tejto skupiny zákazníkov môžete použiť dáta z vášho podnikového informačného systému a spracovať ich v Exceli, alebo využiť silu samotného informačného systému, ktorý vie takýto prehľad poskytovať na pravidelnej báze. Presne takýto informačný systém je aj v krosáckej ponuke a volá sa ONIX.
Príklad prehľadu v informačnom systéme ONIX:

ONIX však toho dokáže oveľa viac. Prečítajte si o jeho skvelých funkciách, alebo nás neváhajte kontaktovať.