Keď už sa vám zo servisov motá hlava…

Moderné technológie neustále napredujú a čoraz viac uľahčujú každodenný život. Kým moja babka stále namiesto vysávača používa rokmi overenú metlu, nájdu sa ľudia, ktorí tento výdobytok používajú už len ako odsávačku soplíkov pre svoje bábätká. (Žiaľ, na robotický vysávač sa odsávačka zapojiť zatiaľ nedá, ale kým dočítate tento článok, už to možno bude inak.) Aj ja som podľahla najnovšiemu vynálezu a kým navarím večeru, robotický vysávač namiesto mňa povysáva celý dom. 

Návrat do minulosti

Približne pred 30 rokmi sa moji rodičia tešili z farebného televízora. Bol strašne veľký a ťažký, ale bol to prvý farebný televízor v dedine. Viete si predstaviť, že by ste teraz mali  v obývačke takú opachu? A čo by ste povedali na týždeň bez mobilu? Ešte nedávno bol luxus, ak bol okrem pevnej linky v rodine jeden mobil. A ak sa náhodou niečo pokazilo, všetko vedel za pár korún opraviť jeden opravár.  

Väčší výber, kratšia trvácnosť, drahý servis

S evolúciou techniky prichádza zvýšená potreba servisov. Každý výrobca či predajca by mal zabezpečiť záručnú opravu. Avšak všetko akosi kratšie vydrží a zväčša sa to ako naschvál pokazí tesne po skončení záruky. Všimli si to už všetci. Aj predajcovia, ktorí rýchlo zareagovali. Ponúkajú spoplatnenú službu predĺženej záruky alebo platený pozáručný servis. Čo si vyberiete? Risknete to alebo si pre istotu vopred priplatíte viac? 

Kúpa z druhej ruky

Maniaci do techniky, ktorí si to môžu finančne dovoliť, neodolajú novým kúskom a staré” posúvajú ďalej za zlomok ceny. Okrem možnosti predaja a kúpy cez inzerát je k dispozícii možnosť špecializovaných predajní. Tie na jednej strane tovar vykupujú, na strane druhej ho odskúšaný ďalej predávajú aj so zárukou.     

Dôveruj, ale preveruj

Ak príde zákazník tovar reklamovať, nemusí byť jednoduché ustriehnuť, či je ešte v záruke, koľkokrát už bol opravovaný a či bol naozaj kupovaný v danej predajni. Okrem zákazníkovho dokladu o kúpe je potrebná aj dôkladná interná evidencia predajcu. V elektrotechnickom priemysle je neodmysliteľnou súčasťou každého tovaru jeho výrobné číslo. Je to niečo ako DNA človeka. Práve vďaka výrobnému číslu a dobrému softvéru dokáže pracovník rýchlo zistiť všetky potrebné informácie. A možno aj to, či ho zákazník nechce oklamať.

Bez evidencie to nepôjde

Ak príde reklamovať tovar jeden zákazník, povieme si, že vyrobiť chybný kus je normálne. Ak máte jedného predajcu, má o všetkom dokonalý prehľad. Avšak v prípade viacerých predajcov sa prehľadnosť stráca a bez dôkladnej evidencie je náročné všetko ustriehnuť. Napríklad, ak by ste mali včas informácie o tom, že pravdepodobne ide o celú sériu chybných výrobkov, môžete na to zareagovať s predstihom. 

Nepremeškajte dôležitý termín

Aj vám sa už stalo, že sa doklad o prevzatí reklamácie niekde stratil a nedodržali ste zákonnú lehotu na vybavenie? Štandardný postup je, že po 30 dňoch má zákazník nárok na vrátenie peňazí. A vy máte používané zariadenie a mínus v pokladni. Šikovný softvér ONIX vás včas upozorní na blížiaci sa termín ukončenia reklamačnej doby a vy sa vyhnete nepríjemnej konfrontácii so zákazníkom aj zodpovedným zamestnancom.

Komentáre k článku:

Súvisiace témy k článku:
                                          
KROS
Share via