Neviem čo robím zle, ale nejde mi vytlačiť Potvrdenie na účely uplatenia PN. Zadala som vo výplate PN pracovníka a keď chcem vytlačiť potvrdenie pre SP stale mi ukazuje prázdne tlačivo.
Už viac krát som potvrdenie talčila a šlo to a teraz mi ukazuje len prázdne tlačivo. Ako vytlačiť vyplnené tlačivo so všetkými údajmi?
1 odpoveď
Vážená pani Beňušová,
na správne vyplnenie dokumentu Potvrdenie na účely uplatnenia nároku na nemocenskú dávku Vám odporúčam skontrolovať u zamestnanca zadanie práce neschopnosti (PN) v jeho výplate, konkrétne či má vo výplate zadanú zložku mzdy N03 – nem. dávky od 11. dňa 55% aspoň na jeden deň v kalendári. Následne je potrebné skontrolovať aj zvolené obdobie v tlačovom formulári, za ktoré dokument tlačíte (mesiac, v ktorom je zadaná zložka mzdy N03 vo výplate).
Okrem uvedeného Vám ďalej odporúčam ešte skontrolovať, ako dlho je u Vás zamestnanec nemocensky poistný. Ak by jeho nemocenské poistenie trvalo menej ako 90 dní, vtedy uvedený dokument netlačíte a neposielate na Sociálnu poisťovňu. A to z dôvodu, že rozhodujúcim obdobím (RO) pre zistenie denného vymeriavacieho základu (DVZ) je predchádzajúci kalendárny rok, bez ohľadu na to, či zamestnancovi vznikol pracovný pomer v tomto alebo minulom roku. Do RO sa nezapočítava obdobie, kedy bol zamestnanec v pracovnom pomere u toho zamestnávateľa, u ktorého mu vznikol dôvod na poskytnutie nemocenskej dávky (u ktorého vznikla PN).
V prípade, že by Vám program ani potom nevyplnil uvedený dokument a zamestnanec je u Vás nemocensky poistený viac ako 90 dní, odporúčam Vám nakontaktovať sa na nás telefonicky na hotline k programu Olymp na tel. č.: 041/707 10 41, aby sme mohli zistiť presnú príčinu.