Dobrý deň,
v manuáli “https://www.kros.sk/faq/oprava-odpocitanej-dane-pri-neuhradeni-zavazku-po-lehote-splatnosti-100-dni/?fbclid=IwAR1UITnSSFH6_q_lVh6HkO9Mc3zsXUzNWoXJ50S6jSe7YQSM2cQDd-VauUc”
by ma zaujímalo ako podľa tohto manuálu sa dopátram k záväzkom, ktoré hranicu 100 dní presiali v rámci daného mesiaca a zároveň v tom mesiaci boli aj do konca uhradené a subjekt má podľa FS povinnosť aj tieto faktúry riešiť (a mať ich v KV v oddiely C2 aj plusom aj mínusom, teda dvomi riadkami). Manuál sa odvoláva iba na neuhradené záväzky. Avšak kľudne sa môže stať že napr. 101 deň po splatnosti je 15.01.2023 a úhrada záväzku je 25.01.2023 a teda v neuhradených záväzkov (saldokonte) ho vôbec nebude vidieť a to znamená, že subjekt si nesplní povinnosti voči DU a podaný KV nebude správny.
3 odpovede
Dobrý deň,
v prípade ak nastane situácia, že v jednom zdaňovacom období uplynie lehota 100 dní od dátumu splatnosti a zároveň aj úhrada faktúry, je možné takúto kontrolu vykonať v zostave Saldokonto (sumárne)/Saldokonto (po položkách), kde si skontrolujeme Vyrovnané záväzky. V tlačovej zostave pre vyrovnané záväzky budete mať zobrazený aj dátum úhrady. Prípadne je pri kontrole záväzkov možné postupovať aj napríklad cez Prehľady – Prehľad záväzkov, kde kliknutím na ikonu Ďalšie filtre si sprístupníme voľbu „Zobrazovať úhrady a uhradenú sumu dokladu iba za vybrané obdobie“ a následne pristúpiť k ich kontrole.
V prípade nejasnosti nás kontaktujte na HOT LINE 041/7071021.
Dobrý deň,
avšak ak pôjdem podľa Vášho manuálu tak vôbec nebudem vedieť, že daná situácia vôbec nastala, nakoľko podľa manuálu mám sledovať saldokonto neuhradených faktúr ku koncu mesiaca. A teda faktúra ktorá je v danom mesiaci uhradená mi vôbec saldokonto neponúkne a nebudem vedieť, že bola 100 dní po splatnosti a až následne uhradená.
Ja viem ako to zaúčtovať, mne ide o to, že ten manuál nie je dobrý a je zavádzajúci, a ak bude niekto postupovať podľa manuálu a riešiť len neuhradené záväzky, tak pri takom prípade ako som popísala, tak bude porušovať zákon nakoľko na to vôbec nepríde, že takýto prípad tam mal.
Dobrý deň,
daná situácia v praxi môže nastať. V tomto prípade je potrebné zaevidovať 2 interné doklady, kde v prvom vykonáme opravu odpočítanej dane a v druhom opravu už opravenej odpočítanej dane tak, ako píšete.
Pre vysvetlenie nastavenia tlačových zostáv nás prosím kontaktujte na HOT LINE 041/707 10 21.