Pozdravujem, a prosím vás a naozaj prosím veľmi pekne a naozaj veľmi, či by sa nedal urobiť upgrade Omegy na vyššiu verziu tak, aby boli ponechané nastavenia, ktoré už boli v programe urobené pred prechodom? Ide napr. o nastavenia exportu do Excelu.
Používam veľa zostáv v Exceli, využívam ich na prezentáciu prehľadov, ako informačné zoznamy pre externých užívateľov, pomocnú evid., výpočty a pod. a údaje čerpám z exportov z účtovnej evidencie, záväzkov, pohľadávok, majetku a i. Sú to štruktúrované zostavy a export si musím nastaviť tak, aby som mal v pomocnom súbore len údaje, ktoré potrebujem pre danú zostavu a v správnom poradí a nie je ľahké to tak nastaviť. A potom…, urobím upgrade a je to všetko preč. Dosť na to nebaví.
Bohužiaľ, mám takú skúsenosť, že z prechodu na vyššiu verziu už mám averziu a radšej sa tomu vyhýbam, pokiaľ to nie je naozaj nutné. Väčšinou totiž sa nájde nejaká chyba. Je to len môj problém?
3 odpovede
Dobrý deň, dané nastavenie zaznačených políčok pri exporte do Excelu zostáva zapamätané a samotný upgrade programu ho nemení. Nastavenie sa zmení v tom prípade, že v danej evidencii bol napr. pridaný nový stĺpec, či už užívateľom z vlastného nastavenia stĺpov, alebo programom pri zmene legislatívy, funkčnosti, pre príklad systém OSS – od verzie 24.50 bol pridaný v EUD nový stĺpec OSS. Po tejto zmene v programe upgrade zmenil Vami zvolené nastavenia a takto sa program správa štandardne.
..v tomto prípade ide o nastavenia klasického exportu do Excelu (ako som písal). To sa mi stalo práve teraz pri upgrade na verziu 25.00 ale aj pri predošlých. Spúšťa sa použitím kl. skratkou Ctrl+E v nejakom zozname. Následne sa otvorí dialógové okno a v ňom sú možné nastavenia údajov pre export. Tie sa dajú aj uložiť. Po upgrade sú v tomto okne zaznačené všetky políčka zaradom a rovnako je to aj v uložených nastaveniach.
Program používať viem. Problém so samovoľnou zmenou majú aj ďalší kolegovia. Je to naozaj tak, že pri prechode sa tieto nastavenia defaultly.
Dobrý deň,
z uvedeného nie je zrejmé ako sú vytvárané dané tlačové zostavy a či sa jedná o „Vlastné tlačové zostavy“, alebo klasicky export do excelu. V prípade vlastných tlačových zostáv je potrebné v programe vytvoriť tlačovú zostavu kópiou priamo v databáze z niektorých prednastavených zostáv. Tá získa v priečinku Reporty číselné označenie, ktoré pri upgrade program neprepisuje ale ponechá zostavu nezmenenú. Ak to tak nie je, alebo vytvárate zostavy inak, prosím kontaktujte nás na HOTLINE 041/707 10 21.