Dobrý deň,
rada by som sa informovala, ako postupovať v nasledovnom prípade. Vediem skladové hospodárstvo v Omege. Zákazník si objedná tovar na dobierku (štandardne vystavím faktúru a výdajku zo skladu). Následne však žiada o výmenu tovaru za iný druh. Ako postupovať pri výmene tovaru tak, aby sa zachovali správne množstvá tovarov na sklade? Je potrebné spraviť zmeny aj vo fakturácii alebo stačí vystaviť príjemku a výdajku na menený tovar? Vopred ďakujem za pomoc!
3 odpovede
Dobrý deň,
novú faktúru je potom možné uhradiť zápočtom s vystaveným dobropisom cez interný doklad – automatické účtovanie ID – Z – Zápočet.
Ďakujem Vám veľmi za radu! Ešte by som si rada vyjasnila vysporiadanie platby v prípade, že zákazník už za tovar zaplatil (pri preberaní prvotnej zásielky)?
Dobrý deň,
ak už bola vystavená a odoslaná faktúra je potrebné k danému vrátenému tovaru vystaviť dobropis cez Fakturácia – Odoslané dobropisy. K danému dobropisu je potrebné na sklade vytvoriť príjemku a daný tovar naskladniť s typom príjmu Príjem vrátené odberateľom. Na nový tovar je potrebné následne vystaviť novú faktúru aj so samostatnou výdajkou.