Cenové ponuky

Pripravujeme ďalšiu novinku do iKROS a chceme poznať tvoj názor. Budú to cenové ponuky. Sme si istí, že teraz sa niektorí užívatelia potešili, pretože sme ich zaradili vďaka ich zvýšenému záujmu. Predstavíme si, ako ich navrhujme a veľmi sa potešíme, ak nám k tomu pridáš svoje postrehy a skúsenosti. Veď napokon ty v praxi cenové ponuky používaš a vieš, aké by mali byť.

Význam cenových ponúk

To prvé, čo by sme si mali povedať je, prečo sa cenové ponuky vystavujú. Jednou z najbežnejších situácií je vystavenie cenovej ponuky na tovar alebo službu. Zákazník napríklad rieši prestavbu kuchyne a potrebuje ponuku na kuchynskú linku. Z rozhovoru o predstavách zákazníka potom môže vzniknúť dizajnový návrh a samozrejme cenová ponuka. Ďalším známym prípadom sú takzvané súťaže pre väčšie podniky alebo organizácie. Ak sa ako podnikateľ uchádzaš o zákazku, často od teba požadujú pripraviť cenovú ponuku. Samozrejme súťaž je určite rozsiahlejšia záležitosť a cenová ponuka je len jedna z jej stránok.

Teraz si predstavíme, ako by mohla takáto cenová ponuka fungovať a vyzerať. Spomenieme, že pred prípravou návrhu cenových ponúk sme už dostali niekoľko zaujímavých tipov od užívateľov iKROSu. Za to im veľmi pekne ďakujeme. V prvom rade je jasné, že cenová ponuka sa bude podobať faktúre.

Základné rozdiely medzi ponukou a faktúrou

  • Cenová ponuka nie je daňový doklad a preto nemusí obsahovať zákonom stanovené údaje. Vďaka tomu môže byť jednoduchšia a aj prehľadnejšia.
  • Menej údajov ponúka možnosť krajšieho vzhľadu. Môže ťa teda lepšie reprezentovať.
  • Niekto potrebuje uvádzať dátum platnosti ponuky.
  • Pre cenovú ponuku v cudzej mene je možné zadať kurz, ale tlačiť sa nebude ani kurz ani prepočet na EUR, pretože kurz je iba predbežný. Prepočet bude slúžiť na to, aby si mohol vidieť, za koľko EUR máš vystavené cenové ponuky.
  • Pri cenovej ponuke nesledujeme úhrady.
  • Z cenovej ponuky bude možné jedným klikom vystaviť faktúru, prípadne zálohovú faktúru.

Formulár pre vyplnenie ponuky

Takto bude vyzerať formulár na pridanie cenovej ponuky. Samozrejme myslíme aj na niekoľko rozdielov pre platiteľa a neplatiteľa DPH – princíp je rovnaký ako na faktúre.

Tlačová zostava

Ako sme už spomínali, jej výhodou je, že môže byť oproti faktúre jednoduchšia a aj vďaka tomu prehľadnejšia. Neobsahuje údaje ako sú IČO, IČ DPH, DIČ, ak má odberateľ dve adresy, obsahuje iba poštovú. Neobsahuje spôsob úhrady a dodania. Cena celkom bez DPH nie je rozpísaná za jednotlivé sadzby DPH.

Tlačová zostava pre neplatiteľa DPH

A teraz ty

Toto je teda návrh cenovej ponuky tak, ako ju pripravujeme. Vo vývojovom tíme iKROS tomu hovoríme aj analýza. A teraz si na rade ty. Budeme radi, ak sa zapojíš do vývoja iKROSu a pridáš v tomto príspevku pár postrehov. Dobre si uvedomujeme, že iKROS by mal byť v prvom rade taký, aký ho chceš mať ty. Takže smelo do toho!


Súvisiace témy k článku:
      
Komentáre k článku:
KROS
6 Shares
Copy link