Menu

9 pripravovaných noviniek pre jednoduchšie a rýchlejšie účtovníctvo (5. časť)

Práca s faktúrami a bločkami vie byť neraz zdĺhavá a komplikovaná. Miestami až vyčerpávajúca. Preto sme začali pracovať na funkciách, ktoré ste si od nás žiadali najviac a pri ktorých veríme, že pomocou nich dokážete urobiť účtovníctvo rýchlejšie a efektívnejšie.

A tu sú 👇

Každý deň sa na vašom bankovom účte v KROS Digitálnej kancelárii objavujú nové a nové pohyby, ale doklady prichádzajú oneskorene. Na jednej strane bežná vec. Na strane druhej, ak si sledujete, či už bola faktúra zaplatená alebo nie, musíte si všetky tie úhrady priraďovať ručne. A to je dosť otrava. Avšak možnosť opätovného spustenia si párovania úhrad urobí túto detektívnu prácu za vás.

A čo také bločky? Nie ste istí, či ste účtovníčke odovzdali všetky bločky, alebo ako účtovníčka potrebujete zistiť, ktoré bločky hradené platobnou kartou vám ešte chýbajú? S KROS Digitálnou kanceláriou jednoducho spárujete bločky platené kartou s bankovým výpisom, vyfiltrujete si tie bankové pohyby, ktoré nemajú priradený žiadny doklad a voilà, máte ich.

Na získavanie údajov z faktúr používame umelú inteligenciu. To určite viete. Aby pre vás pracovala ešte lepšie, naučíme ju dopočítavať rozpis DPH podľa toho, či je váš partner tuzemský alebo zahraničný platiteľ alebo neplatiteľ dane.

Doklady v účtovníctve sa pravidelne opakujú a neraz sa stane, že drvivá väčšina z nich sa týka toho istého účtovania, napr. spotreby materiálu. Možnosť nastaviť si popis dokladu aj so zaúčtovaním ako predvolený vám zabezpečí, že už nebudete musieť upravovať každý nahraný doklad. S novými prepracovanými povinnými textami zvládnu naše účtovné programy automatické zaúčtovanie takých situácií ako tuzemský prenos daňovej povinnosti či samozdanenie pri nadobudnutí alebo dodaní tovaru alebo služby z alebo do zahraničia. Dokonca to zvládne aj pripravovaný export do Pohody.

Pre lepší prehľad o stave spracovania dokladov sa doklady stiahnuté do účtovníctva automaticky KROS Digitálnej kancelárii uzamknú. Stále ich však budete môcť odomknúť a upraviť, ak bude treba. Po uzávierke DPH sa doklady uzamknú proti editácii. A aby ste nezabudli na žiaden doklad, OMEGA vás pred samotnou uzávierkou DPH upozorní, ak sa v KROS Digitálnej kancelárii nachádzajú ešte nestiahnuté doklady z uzatváraného obdobia.

Či už potrebujete doklady po skončení roka odovzdať klientovi alebo ich potrebujete v priebehu roka ku daňovej kontrole, toto všetko ľavou-zadnou vyriešite vďaka hromadnému stiahnutiu dokladov z digitálneho archívu.

*Spomínaná funkčnosť v tomto blogu je aktuálne vo fáze prípravy a vývoja. O jej sprístupnení vás budeme informovať priamo v aplikácii v notifikačnom zvončeku.

Zdieľať
Súvisiace témy k článku
KROS
O nás
Blog
Kontakty