Na eKasu sme pripravení

Čo je eKasa?

Od 1. júla 2019 budú všetky registračné pokladnice pripojené na systém eKasa. Majiteľov pokladníc tak čaká niekoľko povinností, ktorým sa v najbližších mesiacoch nevyhnú. Cieľom projektu je eliminovať podvody s krátením tržieb v registračných pokladniciach. Zabezpečiť to má online pripojenie všetkých registračných pokladníc a pokladničných systémov na finančnú správu. Aktuálny zoznam pokladníc pre eKasu.

Ako funguje v praxi?

Ide o projekt s online pripojením pokladníc na centrálne úložisko finančnej správy. Podmienkou je internetové pripojenie a certifikovaná pokladnica alebo pokladničný systém. To zabezpečí, aby sa každý predaj alebo transakcia cez pokladnicu okamžite odoslal do systému eKasa. Systém vygeneruje a pridelí dokladu jedinečný identifikátor. Po prijatí identifikátora vyhotovíte bloček a odovzdáte ho kupujúcemu. Daniari tak budú mať prehľad o každej vašej hotovostnej tržbe, naviac kupujúci si bude môcť práve na základe identifikátora overiť, či ste spoľahlivým obchodným partnerom.

Dôležité termíny

Po 1. apríli 2019 – kto musí byť napojený na eKasu?

  • Novovzniknutý podnikateľ, ak má povinnosť používať registračnú pokladnicu.
  • Existujúci podnikateľ, ktorému vznikne povinnosť evidovať tržby prvýkrát po 1. 4. 2019.

Po 1. júli 2019 – kto musí byť napojený na eKasu?

  • Každý podnikateľ, ktorý má povinnosť evidovať tržbu cez pokladnicu.

Pripravte sa na plynulý prechod

Sú kroky, ktoré môžete zrealizovať už teraz a pripraviť sa tak na plynulý prechod na systém eKasa k 1. júlu 2019.

Podajte žiadosť o pridelenie kódu online pokladnice

Prihláste sa na portáli finančnej správy do svojej Osobnej internetovej zóny a podajte žiadosť o pridelenie kódu pokladnice eKasa klient.

Zabezpečte si internetové pripojenie pre svoje predajné miesto

Ak ste ho doteraz nemali, prinesie vám to nové finančné náklady.

Rozhodnite sa pre typ pokladne, ktorý budete používať

Zoznam certifikovaných pokladníc nájdete na webe finančnej správy.

Kontaktujte svojho predajcu ekonomického a skladového softvéru

Overte si u nás, kedy bude pre vás dostupná verzia ekonomického programu so zapracovanými funkciami pre odosielanie dokladu na eKasu.

Videonávod

Ešte nemáte pridelený kód eKASA klient? Pozrite si, ako ho získate

Zvažujete prechod na virtuálnu pokladnicu? Požiadajte o pridelenie prístupových údajov už teraz.

Máte už VRP a neviete, ako začať? Pozrite si, aké funkcie má virtuálna registračná pokladnica.

Odpovede na najčastejšie otázky

Ktoré pokladnice bude KROS podporovať?

Od 1. 7. 2019 budú ekonomické programy ALFA plus, OMEGA a ONIX komunikovať s nasledovnými pokladnicami a fiskálnymi modulmi:

Pokladnica FISCAL PRO VX520

Certifikácia: pridelená certifikácia zo strany finančnej správy

Dostupnosť: pokladnice sú v predaji

Termín zapracovania:  polovica júna

Verzie programov so zapracovaním tohto modelu pokladnice budú dostupné na vyžiadanie.

Model obsahuje pokladnicu, fiskálny modul a platobný terminál v jednom. Pre používateľov našich programov má spoločnosť. A3soft, s.r.o. pripravenú zvýhodnenú cenu – obráťte sa priamo na výrobcu.

Fiskálne moduly VAROS FT4000 a FT5000 FISCAL PRINTER

Certifikácia: čakajú na pridelenie certifikácie zo strany finančnej správy

Dostupnosť: aktuálne nie sú v predaji kvôli chýbajúcej certifikácii

Termín zapracovania: polovica júna

Verzie programov so zapracovaním týchto modelov fiskálnych modulov budú dostupné na vyžiadanie.

POZOR: Od 1. 7. 2019 ekonomické programy od spoločnosti KROS a.s. nebudú podporovať pokladnice výrobcu ELCOM pre priame prepojenie s našimi softvérmi.

Dôvodom je nedodanie podkladov (technickej dokumentácie) pre zapracovanie pokladníc spoločnosti ELCOM do jednotlivých softvérov.

Tým, ktorí majú v súčasnosti zakúpené pokladnice od firmy ELCOM, odporúčame využiť jedno z vyššie uvedených riešení – zakúpiť si fiskálny modul od VAROSU alebo pokladnicu od FISCAL PRO.

VÝNIMKA – ak blokujete priamo na pokladni bez prepojenia na naše softvéry, vybrané registračné pokladnice od firmy ELCOM budete môcť využiť po upgrade aj naďalej. V našich programoch pre tieto kasy podporíme súčasný systém práce s prenosom predaných položiek z a do softvéru. Ide o tieto pokladnice:

EURO 50T/TE MINI Online

EURO 50TE Smart

EURO 50TE Medi

EURO 50TE Cash

EURO 150Flexy

EURO 150Flexy plus

Online registračné pokladnice (ORP) sú drahšie. Aké sú teda ich výhody oproti VRP?

ORP môžete pripojiť na externé zariadenia (čítačky EAN kódov, digitálne váhy, platobné terminály) aj na ekonomické a skladové programy. ORP registračné pokladnice vedia pracovať aj počas krátkodobého výpadku internetu.

Mám tri predajné prevádzky a v každej z nich používam pokladnicu. Stačí mi podať jednu žiadosť o pridelenie kódu eKasa klient?

Žiadosť o pridelenie kódu eKasa klient sa podáva pre každé predajné miesto samostatne. Ak máte predajné miesto v Žiline, Trenčíne, aj v Nitre – budete podávať tri žiadosti a na každej je potrebné zvoliť konkrétne predajné miesto.
Ak však v rámci svojej žilinskej prevádzky používate tri pokladnice – podávate len jednu žiadosť. V žiadosti s uvedeným predajným miestom Žilina si môžete pridať viaceré pokladnice, pričom pre každú pokladnicu vyplníte samostatné SK NACE. Dôležité je v žiadosti uviesť celkový počet pokladníc, o ktorý pre dané predajné miesto žiadate.
Príkladom takejto žiadosti môže byť ubytovacie zariadenie, ktoré využíva jednu pokladnicu na recepcii, jednu v reštauračnej časti a ďalšiu pri vstupe do wellness. Každá z týchto podnikateľských činností má pridelené osobitné SK NACE. Pre požiadanie o pridelenie kódu eKasa klient však stačí odoslať len jednu žiadosť, nakoľko všetky tri pokladnice sa nachádzajú na jednej prevádzke.

Pokiaľ sa v žiadosti o pridelenie kódu eKasa klient pomýlim a vyplním zlý údaj, môžem žiadosť vyplniť a odoslať opakovane?

Žiadosť o pridelenie kódu eKasa klient sa posiela len jedenkrát. Akákoľvek chybný údaj, ktorý na žiadosti uvediete (vrátane preklepov pri zadávaní mena a adresy), sa odošle do systému a takto vyplnené údaje sa po prechode na systém eKasa budú zobrazovať na pokladničných dokladoch.
Je preto potrebné žiadosť pred odoslaním skontrolovať a uistiť sa, že neobsahuje chyby.
Pre zmenu chybne vyplnených údajov je potrebné vyplniť samostatnú žiadosť o zmenu údajov a opätovne čakať na potvrdenie novej žiadosti.

Akým spôsobom treba ukončiť prevádzku našej aktuálnej registračnej pokladnice?

Ukončenie používania súčasných elektronických registračných pokladníc je možné urobiť dvomi spôsobmi:

  1. Pri podaní žiadosti o pridelenie kódu eKasa klient, je možné zakliknúť ukončenie všetkých ERP naraz, a to ideálne k 30. 6. 2019.
  2. Pri podaní žiadosti o pridelenie kódu eKasa klient je možné ukončiť používanie len vybranej kasy, pričom je potrebné uviesť DKP (daňový kód pokladnice) tejto konkrétnej kasy.
Komentáre k článku:

Súvisiace témy k článku:
                  
KROS
Share via
8 Shares