Menu

Home office alebo práca v kancelárii – kde zamestnanec nájde väčšiu harmóniu?

Pracovný svet zažil výrazné zmeny vplyvom udalostí z roku 2020. Zatiaľ čo sa home office stal moderným trendom, stále existuje skupina ľudí, ktorým viac vyhovuje práca v kancelárii, v kolektíve svojich kolegov. Dve možnosti, obidve s rôznymi výhodami. Čo prinášajú zamestnancom a ako týmto možnostiam prispôsobiť evidenciu dochádzky?

Čo prináša práca z home officu?

Flexibilita home office umožňuje zamestnancom prispôsobiť si svoj deň podľa vlastných potrieb, čo vytvára priestor pre rovnováhu medzi pracovným nasadením a oddychom.

Predstavte si tú pokojnú chvíľu večer, keď si pohodlne ľahnete do postele a dochádza vám, že ráno nemusíte vstávať do hektického ranného zhonu. V tej chvíli sa váš domov mení na viac než len miesto na oddych – stáva sa vašou osobnou kanceláriou, kde nemusíte riešiť výber oblečenia, kozmetické úpravy, ani dopravu do práce.

Zavriete oči, pokojne zaspávate a potom prichádza nový deň. Prihlásite sa do počítača, klikáte v dochádzkovom systéme na možnosť “home office“, zelené svetlo svieti a už vám kolega posiela správu s prosbou o pomoc. Takto začína deň v tej najútulnejšej kancelárii, ktorá nie je len o práci. Práca v prostredí, ktoré si sami vytvárate, podporuje vašu osobnosť a kreativitu, a tým vytvára priestor pre autentický prejav vašich pracovných schopností. Bez obmedzení rutiny a časových limitov.

Aké sú výhody práce v kancelárii?

Pracovný svet kancelárie je pre zamestnanca akýmsi druhým vesmírom, kde nevníma len chladné steny, počítače, zvuky klávesnice a sledovanie odpracovaných hodín. Pracovný kolektív je o prítomnosti ľudí, s ktorými zdieľate každodenné výzvy, radosti aj starosti. Kolegovia nie sú len spolupracovníci, sú to tváre, ktoré vyčaria úsmev na tvári. Spoločné mítingy, obedy a možnosť riešiť pracovné situácie spoločne vytvárajú silné puto, zlepšujú sociálnu integráciu a posilňujú vzájomné väzby.

Práca v kancelárii prináša aj praktické výhody – lepší prístup k potrebným technológiám, to znamená k počítaču, tlačiarni, skeneru a ďalším zariadeniam. Tiež osobné stretnutia s kolegami môžu poskytnúť podporu, motiváciu a pomôcť prekonať ťažkosti.

Evidencia pracovného času na home office a pri práci z kancelárie

Každá možnosť má svoje výhody a nevýhody. Je na zamestnávateľovi, či svojim zamestnancom poskytne možnosť práce z domu a umožní im rozhodovať o svojom pracovnom mieste a často aj o pracovnom čase. Ten však môžete mať spoľahlivo pod kontrolou prostredníctvom vhodného dochádzkového systému, ktorý odpracovaný čas rieši cez softvérovú čítačku s označením „home office“. Ak je pre zamestnancov príjemnejšia práca v kancelárii, svoj príchod si označí na hardvérovej čítačke ako „Príchod“. Ideálna situácia nastáva, ak si zamestnanec môže dopriať zdravý mix oboch možností.

KROS Dochádzka, moderný online systém na evidovanie dochádzky zamestnancov

KROS Dochádzka ponúka nástroje na mieru a dáva vám možnosti rozhodovať. Vaša firemná kultúra, vaše pravidlá, vaša kontrola. Dochádzkový systém vám umožní monitorovať pracovný čas zamestnancov a zároveň šetrí čas vašej mzdárky, pretože údaje sa automaticky prenesú do mzdového programu OLYMP. Vďaka individuálnym možnostiam môžete v KROS Dochádzke nastaviť rôzne výnimky, ako napríklad návštevu lekára, sprievod s rodinným príslušníkom, prácu z domu a ďalšie.

Vyskúšajte, ako jednoducho viete mať dochádzku zamestnancov spoľahlivo pod kontrolou. Vyplňte formulár, alebo nás kontaktujte na telefóne 041/707 10 61, či e-maile dochadzka@kros.sk.

Zdieľať
Súvisiace témy k článku
KROS
O nás
Blog
Kontakty